اسلایدرخبر داغملی

مهندسین پزشکی ایران دستگاههای پیشرفته درمان سرطان را به ارمنستان اوردند

ارمنستان

در راستای همکاریهای علمی و پزشکی بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و بدنبال سرمایه گذاری دستگاه رادیو تراپی درمان سرطان و وسایل و تجهیزات مربوط به آن در بیمارستان فنارجیان ارمنستان از طرف پزشکان ایرانی ، روز شنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ جناب آقای سرژ سرکیسیان رییس جمهور محترم ارمنستان بهمراه جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در این بیمارستان حضور یافته و نسبت به افتتاح و راه اندازی آن اقدام نمودند.

در این مراسم که با حضور رییس و کارکنان بیمارستان فنارجیان انجام گرفت، جناب آقای سجادی در حضور رئیس جمهوری محترم ارمنستان گفتند امروز با حضور جنابعالی تحول خاصی در عرصه پزشکی ارمنستان صورت گرفته و یکی از مدرنترین و مجهزترین دستگاههای پزشکی مخصوص درمان بیمارهای سرطانی از جانب ایرانیان در بیمارستان فنارجیان سرمایه گذاری شده است که باعث نجات جان هزاران نفر از مردم ارمنستان خواهد شد. ارمنستان با توجه به تعداد جمعیعت و تعداد بیماران سرطانی حداقل به چهار دستگاه مشابه برای رسیدن به استاندارهای لازم نیاز است.

سفیر محترم کشورمان با اشاره به اینکه با حمایت های آقای سرکیسیان از سفارت ایران در ارمنستان توانستیم طی دو سال اخیر تجهیزات و امکانات مدرنی را از ایران به ارمنستان بیاوریم افزودند سرمایه گذاری این دستگاه توسط پزشکان ایرانی نه تنها باعث نجات جان چندین هزار نفر از مردم این کشور خواهد شد بلکه به پیشرفت و توسعه علم پزشکی این کشور نیز کمک شایانی خواهد نمود.

جناب آقای سجادی با تاکید بر اینکه با راه اندازی دستگاه رادیو تراپی درمان سرطان بیماران ارمنی جهت درمان نه تنها نیاز به سفر به کشورهای خارجی نخواهند داشت بلکه می توانند با هزینه کم نسبت به درمان خود در داخل کشور اقدام نمایند.

سفیر محترم کشورمان در ادامه ضمن تشکر از سرمایه گذاری خیرخواهانه و انسان دوستانه پزشکان ایرانی تاکید نمودند که در آینده نزدیک سه دستگاه دیگر نیز توسط این پزشکان به شرط مهیا بودن شرایط، سرمایه گذاری خواهد شد که باعث خودکفایی کلیه استان های این کشور به این دستگاهها در درمان بیماریهای مختلف سرطانی در ارمنستان خواهد شد.

جناب آقای سرکیسیان رئیس جمهوری محترم ارمنستان نیز ضمن تشکر سرمایه گذاری صورت گرفته توسط پزشکان ایرانی گفتند جمهوری اسلامی ایران همواره بعد از استقلال ارمنستان حامی و همراه مردم این کشور بوده و در مراحل سخت هیچ گاه مردم و دولت این کشور را تنها نگذاشته است.

رئیس جمهوری محترم ارمنستان در ادامه گفتند نیازی به بازگو کردن کمک های صورت گرفته از طرف مردم و دولت ایران به ارامنه نیست چرا که هر زمان که ارمنستان نیاز به حمایت ایران داشته است، از موهبت های ایرانیان برخوردار بوده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا