آخرین خبرها

سنندج میزبان دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس «ژیار» معرفی شد

سنندج میزبان دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس «ژیار» معرفی شد

استان‌ها > کردستان – رئیس انجمن سینما جوانان ایران شعبه استان کردستان گفت: سنندج میزبان دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس «ژیار» معرفی شد که این جشنواره با حضور هفت استان کشور از ۱۵ تا ۱۷ اردیبشت ماه ۹۷ برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سالم صلواتی در نشست خبری انتشار رسمی فراخوان دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس «ژیار» که در سالن جلسات انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: انجمن سینمای جوان ایران استان کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن سینمای جوانان ایران با هدف معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری، بازسازی و تقویت سینمای کوتاه، معرفی و شناسایی و کشف استعداد های جوان در منطقه، دهمین جشنواره فیلم و عکس «ژیار» را با گستره ی منطقه ای در استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان برگزار می کند.
وی با بیان اینکه این جشنواره امسال با مرکزیت شهر سنندج برگزار خواهد شد، گفت: اگر به واسطه پشتیبانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان نبود شاید این جشنواره برگزار نمی ‌شد.
رئیس انجمن سینما جوانان ایران شعبه استان کردستان افزود: مشکلات مالی که در سطح کشور وجود دارد موانعی را در مسیر برگزاری دهمین دوره این جشنواره ایجاد کرده بود که با انعقاد تفاهم‌ نامه‌ای این برنامه به صورت برنامه ‌ای سالانه برای ارشاد تعریف شده است.
صلواتی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ‌ماه است، بیان کرد: این جشنواره در بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه با موضوع ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده با پشتیبانی استانداری و مسوولان استانی به ویژه ارشاد اسلامی استان بتوانیم این جشنواره را در سطح گسترده‌تری برگزار کنیم.
رئیس انجمن سینما جوانان ایران شعبه استان کردستان افزود: بخش فیلم این جشنواره شامل دو بخش مسابقه و جنبی است که بخش مسابقه با موضوع فرهنگ بومی شامل هر نوع اثر کوتاه بوده که در آن با شیوه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه‌گرا به ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه می‌پردازد.
صلواتی با بیان اینکه بخش غیررقابتی این جشنواره فرصتی برای تبادل اندیشه ‌ها و تجربه‌ های هنرمندان است، گفت: ایجاد زمینه مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان فیلم‌کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌ های تخصصی و غیره است.
وی اظهار کرد: شرکت همه فیلم‌ سازان، نهاد ها، سازمان‌ های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد است و ثبت‌ نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان پذیر است و به هیچ وجه امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد.
رئیس انجمن سینما جوانان ایران شعبه استان کردستان با اشاره به اینکه در بخش عکس دو بخش تک عکس و مجموعه عکس داریم تصریح کرد: در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باورها و ویژگی های فرهنگ بومی و مناطق ارائه اندیشه نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته است.
صلواتی در ادامه خاطر نشان کرد: این جشنواره بر اساس تصمیم‌گیری‌ های صورت‌گرفته به صورت دوره‌ای و هر دوره در یکی از شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد و دنبال این هستیم که با برگزاری هرچه کیفی این جشنواره، « ژیار» را به یک برند جشنواره‌ های منطقه‌ای تبدیل کنیم.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا