استان ها

فرماندار انزلی در جمع خبرنگاران: نباید منطقه آزاد انزلی را تهدید دانست/بسیاری از مشکلات شهرداری انزلی در حال رفع است

به گزارش تدبیرشرق میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان بندر انزلی در نشست خبری با اشاره به نزدیکی دهه مبارکه فجر اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که قدرت منطق بر قدرت نظامی غلبه می‌کند و این موضوع الهام بخشی برای جهانیان در طول تاریخ شد.

وی با بیان اینکه مالک اصلی نظام مردم بوده و ما مسئولین خدمتگزار مردم هستیم، افزود: تحقق اهداف نظام و انقلاب با پشتیبانی مردم میسر می‌شود و در بحران‌ها و تهدیدات مختلف جهانیان شاهد بودند که با حضور و پشتیبانی مردم تمامی این تهدیدات رفع شده است.

نماینده عالی دولت در بندر انزلی با اشاره به اینکه در پایان سال مدیران باید در قالب اقتصاد مقاومتی گزارش عملکرد بدهند، خاطرنشان کرد: طرح بوم گردی و تکاپو در راستای اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است زیرا این طرح ها می تواند تولید اشتغال کند و همه مسئولین مربوطه باید به خوبی در این راستا عملکرد مناسبی داشته باشند و از ظرفیت های موجود شهرستان به خوبی استفاده کنند که در همین راستا در جلسات مختلف این موضوع را بارها به رییس های ادارات تذکر دادم و از آنها می خواهم.

مومنی زاده با بیان اینکه استفاده از تالاب، گردشگری دریایی، صنایع کشتی سازی، تولید محصولات محلی و صادرات آن با توجه یه وجود منطقه آزاد دارای ظرفیت های خوبی بوده که می تواند رونق اقتصادی و اشتغال زایی در شهرستان کند، تصریح کرد: اولویت اول دولت اشتغال زایی بود و باید از تمام امکانات و پتانسیل موجود همچون حمایت از مشاغل خانگی، بهره جست.

وی منطقه آزاد انزلی را فرصت برای شهرستان دانست و گفت: منطقه آزاد فرصت بسیار بزرگی برای مردم بوده و نباید آن را تهدید دانست اما باید در این فرصت تدبیر کنیم تا بتوان بیشتر از آن بهره ببریم.

فرماندار بندر انزلی با اشاره به وضعیت باشگاه ملوان بندرانزلی یادآور شد: شهرستان بندر انزلی قطب گردشگری استان و کشور بوده و عموما مردم شهرستان بندر انزلی ورزش دوست هستند و به بیانی عشقشان تیم باشگاه ملوان است و با جلساتی که به همراه مدیر کل ورزش و جوانان استان و نماینده پرتلاش مردم بندر انزلی در مجلس به دیدار مسئولین کشوری و وزیر ورزش رفتیم و اقدامات خوبی صورت گرفت اما این راه را ادامه می‌دهیم و گزینه های مختلفی را در حال دنبال کردن هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورا مشکلات متعددی همچون پرونده‌های قضایی داشتند متذکر شد: با کمک‌های شورای تامین بسیاری از مشکلات شهرداری در حال رفع است اما اراده شهردار و شورا شهر بسیار خوب بوده و به فکر و پر تلاش هستند.

مومنی زاده با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۸۰ پروژه با ۳۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود عنوان داشت: انتظار داریم افتتاح پروژه ماهیت مردمی داشته باشد و با حضور اقشار مختلف جامعه صورت گیرد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا