آخرین خبرها

ایلدیریم: ۲۱۴ هدف در عفرین نابود شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وارد شدن عملیات «شاخه زیتون» در شمال سوریه، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در مجموعه ۲۱۴ هدف در منطقه عفرین نابود شده است.

ایلدیریم در نشست خبری مشترک با همتای نیجریه‌ای خود در آنکارا گفت عملیات طبق آنچه که برنامه‌ریزی شده در جریان است و پاکسازی منطق عفرین از تروریست‌ها ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین افزود که عملیات تا زمانی که منطقه عفرین و مرز ترکیه به طور کامل از وجود شبه‌نظامیان کُرد پ.ک.ک و نیروهای دموکراتیک سوری (پ.ی.د) پاکسازی شود، ادامه خواهد داشت.

این اظهارات در حالی است که عملیات نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد در عفرین، تحت نام «شاخه زیتون»، وارد روز پنجم خود شده و درگیری‌ها با یگان‌های مدافع خلق سوری (ی.پ.گ) ادامه دارد.

۶۴۰۰ نظامی ترکیه تا کنون در جریان این عملیات در خاک سوریه حضور داشته و با ورود به ۷۰ روستا، شبه‌نظامیان کُرد را از بین بردند. این نیروها گستره عملیات خود را به شهر «اعزاز» در شرق عفرین و استان حلب افزایش دادند.

تاکنون ۳ نظامی ترکیه در جریان این عملیات کشته شدند.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا