آخرین خبرهااستان هااسلایدر

در جلسه شورای ترافیک رشت مطرح شد؛ تردد ۲۲۰ هزار خودرو در سطح شهر رشت/اجرای طرح رینگ یک طرفه در هسته مرکزی رشت تا قبل از سال جدید/با گزارش تصویری

اختصاصی تدبیرشرق:جلسه شورای ترافیک شهر رشت امروز ۲۸ دی ماه به ریاست سید محمد احمدی فرماندار رشت و با حضور جبار کوچکی‌‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس، مسعود نصرتی شهردار رشت، اسماعیل حاجی‌پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت و فرامرز جمشید‌پور معاون حمل‌ونقل و ترافیک و رئیس هیات‌مدیره سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت، در فرمانداری رشت برگزار شد.

  

افزایش تصادفات جاده‌ای در سال ۹۶

مونا ابرو فراخ معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رشت در ابتدای این جلسه با بیان اینکه کشته شده‌های تصادفات رانندگی در سال ۹۵ در کل استان ۶۲۸ نفر بوده که از این تعداد ۵۰۹ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند گفت: ما در ۷ ماهه سال ۹۵، از مجموع ۴۴۱ کشته حوادث ۳۳۸ نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند که این رقم در مقایسه با ۷ ماهه سال ۹۶ که ۱۰۸ کشته بود ۷٫ ۴۳ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: با این روند شورای ترافیک باید راهکارهای کاهش تصادفات را هم در دستور کار خود قرار دهد به عبارتی شورای ترافیک غیر از اصلاح فضا‌ها باید روند کار خود را به سمتی پیش ببرد که آموزش فرهنگ درست رانندگی را هم به برنامه‌های خود اضافه کند.

 

 

 

 

۵ خیابان رشت یک طرفه می‌شود

فرامرز جمشید‌پور معاون حمل‌ونقل و ترافیک و رئیس هیات‌مدیره سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت هم در این جلسه با بیان اینکه در بحث ساماندهی هسته مرکزی شهر رشت که از دو سه سال گذشته آغاز شد، ایجاد دو رینگ یکطرفه در هسته مرکزی شهر مد نظر بود.
به گفته او مقرر شده بود این طرح در موقع مناسب اجرایی شود و اکنون شهرداری این بحث را مد نظر دارد که طرح در شورای ترافیک شهر و استان مصوب شود تا قبل از عید و در بهمن ماه به مرحله اجرا دربیاید.

جمشیدپور مکان اجرای این طرح‌ها را در مسیر خیابان مطهری، خیابان حاجی آباد و خیابان امام و مسیر بلوار حافظ و خیابان پرستار نام برد و گفت در این طرح چراغ‌های فرمان برداشته و تردد خودرو‌ها به صورت یکطرفه انجام می‌گیرد.

 

 

 

 

 

عدم مدیریت ترافیک رشت با استفاده از شیوه‌های سنتی

سید محمد احمدی سرپرست فرماندار شهر رشت هم در این جلسه گفت: ترافیک شهر رشت را نمی‌توانیم با شیوه‌های سنتی مدیریت کنیم و باید نگاه حرفه‌ای و فنی نسبت به این موضوع در شهر رشت داشته باشیم.
احمدی با اشاره به اینکه حدود ۲۲۰ هزار خودرو در سطح شهر رشت تردد می‌کند گفت: با این شرایط ما حدود ۹۰۰ کیلومتر فضا برای مکان پارک خودروهای موجود نیاز داریم.

قصه‌ی پرغصه‌ی طرح ترافیکی که قرار بود ۱۰ سال قبل در رشت اجرایی شود

در ادامه این جلسه جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس هم گفت: شهر رشت به عنوان مرکز استان تقریبا باید به یک دوم جمعیت استان سرویس‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی ارائه کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه حدود ۱۰ سال قبل دو بحث در شورای ترافیک دنبال می‌شد گفت: یکی از این موضوعات کمربندی شهر رشت بود که در‌‌ همان موقع مصوب شد. کمربندی‌ای که به گفته او قرار بود از امام‌زاده هاشم شروع و به سمت خمام و از آنجا به سمت آقا سید شریف متصل می‌شد.

او ادامه داد: بحث دوم، بحث ترافیک داخل شهر رشت بوده که هنوز به مصوبه‌ای نرسیده و علت آن این بود که متاسفانه مدیریت شهری نتوانسته بود مطالعات زیست محیطی و در بحث شورای ترافیک مجوزهای لازم را بگیرد.

کوچکی‌نژاد افزود: در کمیسیون تلفیق زمانی که بودجه کشور تنظیم می‌شد یک نامه‌ای نوشته شد و آقای نوبخت هم آن را امضا کرد که علی رقم ظلمی که به این شهر شده و حدود ۱۰ سال این پروژه هنوز اجرا نشده است این پروژه به سرانجام برسد و مجوز‌ها ی لازم گرفته شود.
کوچکی‌نژاد اضافه کرد این در حالی بود که در شهرهای مختلف سالانه چیزی حدود ۱۹۰ میلیارد تومان هرسال در ردیف‌های بودجه در خصوص بحث ترافیک اعتبار وجود داشت.
اوادامه داد: من از مدیران اجرایی استان و شهرستان‌ها گله مندم چون کارهایی که باید در این خصوص انجام می‌دادند و این مشکلات را مطرح می‌کردند ولی هیچ کدام از این کار‌ها انجام نگرفته است.

ترافیک رشت اقتصاد شهر را نابود می‌کند
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ترافیک در رشت اقتصاد این شهر را نابود می‌کند و مسافر به دلیل معطل شدن در ترافیک دیگر به رشت نمی‌آید که این موضوع به اقتصاد ضربه می‌زند.

 

رشت مانند یک پارکینگ است

اسماعیل حاجی‌پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در ادامه این جلسه گفت: شهر ما مثل یک پارکینگ است و چاره‌ای جز این نداریم که محدودیت ایجاد کنیم.

افتتاح مرکز کنترل ترافیک در دهه فجر
حاجی‌پور در ادامه جلسه در‌‌ همان ابتدا از افتتاح مرکز کنترل ترافیک در دهه فجر خبر داد.
او گفت: سازمان آتش نشانی رشت یکی از قوی‌ترین و توانمند‌ترین آتش نشانی‌های کشور است و جزو سه آتش نشان‌های بر‌تر کشور است اما همین مسئله ترافیک موجب می‌شود که با تاخیر به محل حادثه برسند وکار امداد رسانی برایشان با مشکلات زیادی همراه باشد.
طرح پلاک زوج و فرد خودرو‌ها در رشت اجرا شود

حاجی‌پور با بیان اینکه در سطح رشت ۵۳/۶ درصد خودروی تک سرنشین داریم گفت: همه ما در این مشکل مقصر هستیم و به زودی ناوگان عمومی ما در سطح رشت تکمیل می‌شود.
او در ادامه از اجرای طرح پلاک زوج و فرد خودرو‌ها در رشت خبر داد و گفت: این طرح حتما باید در شهر رشت در برخی محدوده‌ها اعمال شود و ماشین‌های تک سرنشین دیگر نباید در این محدوده‌ها تردد داشته باشند.

 

 

 

نرده‌های بی‌آرتی از چهارراه میکائیل تا فرهنگ جمع آوری می‌شود
او در ادامه به تشریح طرح رینگ هسته‌ای مرکز شهر پرداخت و گفت: مقرر شده ۸۰۰ متر نرده بی‌آر تی که حد فاصل چهارراه میکائیل تا فرهنگ است جمع آوری شود.
این مقام مسئول در انت‌ها گفت طرحی که اکنون در دستور کار قرار گرفته است اتصال شرق رشت به غرب است و این یک پروژه‌ای است که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

 

 

 

 

 

۷۲ اتوبوس به ناوگان رشت اضافه می‌شود

مسعود نصرتی شهردار رشت هم در ساعت پایانی این جلسه با اشاره به اینکه در شهر رشت همیشه ۳۰ اتوبوس در حال حرکت داشتیم که این تعداد به با مقیاس جمعیت این شهرهم خوانی ندارد گفت: به همین جهت یک تفاهم نامه‌ای با بانک شهر امضا شده و این لایحه به شورای شهر داده شده تا این اتوبوس‌ها خریداری شوند.
نصرتی ۵۵ اتوبوس ۱۲ متری و ۵ اتوبوس ۱۸ متری را از جمله این اتوبوس‌ها در این تفاهم نامه معرفی کرد.
شهردار رشت ادامه داد: با همکاری و حمایت شورای شهر امیدواریم جمع ناوگان ما به ۱۵۰ برسد و بتوانیم ناوگان اتوبوس را به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت اضافه کنیم.

ایجاد طرح محدویت برای خودروهای تک سرنشین در بعضی مناطق رشت
نصرتی گفت: برنامه‌ای در ارتباط با عدم ورود خودروهای تک سرنشین در محیط‌های مشخص در دست داریم که به زودی به اجرا در آید و ما اولین شهری خواهیم بود که این طرح را اجرایی می‌کند.

او در پایان گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید و شرایطی از لحاظ بار ترافیکی به وجود می‌آید اگر این طرح در بافت شهر اجرایی شود آرامش لازم در شهر ایجاد می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا