آخرین خبرهااستان هااسلایدر

رئیس مجمع نمایندگان گیلان: باید مطالبات فرهنگیان به‌موقع پرداخت شود | برخی از جریانات آموزش‌وپرورش را هیزم سیاسی می‌بینند

به گزارش تدبیرشرق به نقل از فارس، محمدحسین قربانی در گردهمایی هفته شوراهای آموزش‌ و پرورش استان گیلان در دهکده ساحلی زیباکنار اظهار کرد: شورای آموزش‌وپرورش یک‌نهاد قانونی برای پیشرفت و توسعه و محیا کردن زیرساخت‌های آموزش‌ و پرورش است.

وی بابیان اینکه دستگاه آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی در کشور است، افزود: بیش از چهل میلیون نفر از ملت ایران با آموزش‌وپرورش در ارتباط هستند و این بیانگر بزرگ بودن این دستگاه اجرایی هست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حدود ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور وجود دارد، گفت: حدود یک‌میلیون نفر فرهنگی در سطح وزارت آموزش‌ و پرورش مشغول به امر تعلیم و تربیت هستند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خانواده آموزش‌ و پرورش قریب به ۲۵ میلیون نفر از خانواده‌های دانش‌آموزان حضور دارند که حلقه تنگاتنگی را به وجود آورده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه ویژه به آموزش‌وپرورش بیان کرد: نگاه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به آموزش‌وپرورش و جایگاه تعلیم و تربیت نگاه ویژه‌ای است و آن را سنگربان فرهنگ یک کشور قلمداد می‌کنند.

قربانی با تاکید بر اینکه همه موظفیم تا به جایگاه تعلیم و تربیت کمک کنیم، گفت: نگاه مجلس به آموزش‌وپرورش نگاه ویژه است و یکی از کمیسیون‌های تخصصی موجود در مجلس که بسیار فعال و اثرگذار هم هست، کمیسیون آموزش و تحقیقات است.

وی بابیان مجلس در هر عرصه‌ای برای حمایت پیشگام است، افزود: در زمینهٔ تغییر برخی از قوانین آموزش‌وپرورش مجلس آمادگی کامل دارد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ظرفیت آموزش‌ و پرورش در حال حاضر ظرفیت خوب و مطلوبی است، خاطرنشان کرد: اگر حلقه آموزش‌وپرورش با مجلس تنگ‌تر باشد بهره‌مندی وزارتخانه از قانون‌گذاری حتی در تأمین منابع مالی بیشتر خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مطالبات فرهنگیان به‌موقع پرداخت شود، گفت: فرهنگیان و مدیران جامعه فرهنگی را باید بر اساس اسناد بالادستی دیده شوند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید نگاه سیاسی در آموزش‌ و پرورش حاکم باشد، گفت:  برخی از جریانان آموزش‌ و پرورش را هیزم سیاسی می‌بینند اما باور داریم این نگاه باید از آموزش‌ و پرورش برداشته شود.

قربانی با تاکید بر اینکه معلمی شغل انبیا است، گفت: تنوع مدارس در آموزش‌وپرورش از جهتی یک فرصت و از جهتی یک تهدید هست و باید طبقه‌بندی‌های مدارس دولتی، غیردولتی، تیزهوشان و غیره باید بر اساس سیاستی درست مدیریت شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا