آخرین خبرهااستان ها

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان: بحران زمانی رخ می‌دهد که هوشیاری لازم در حل مسئله نداشته باشیم

به گزارش تدبیرشرق عباس صابر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در جلسه توزیع کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه هیچ مسئله ای ماهیت بحرانی ندارد، گفت: بحران زمانی رخ میدهد که هوشیاری لازم در حل مسئله نداشته باشیم.

صابر در ادامه افزود: امروز با تدبیر مناسب در حل معضل کم آبی استان می‌توانیم از بحران جلوگیری کنیم. باید شهرستانهای استان روش مسیر بحرانی خود را اعلام کنند تا بخشدارها در برنامه زمانبندی خود با مشکل مواجه نشوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه در حوزه تامین آب کشاورزی با بحران مواجه نیستیم، گفت: مگر اینکه برنامه ریزی نامناسب آنرا به بحران تبدیل نماییم.

وی با تاکید بر لزوم  اطلاع رسانی به کشاورزان توسط دهیاران و بخشداران گفت: کشاورزان با اطلاع درست از وضعیت آب می‌توانند با مدیران همکاری لازم را داشته باشند تا سال زراعی بدون تنشی را بگذرانند.

صابر تصریح کرد: جهاد و کشاورزی و  آب منطقه ای باید آبراها و آب بندانها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: نباید به سدها متکی باشیم و با ظرفیتهایی که در آب بندانها است و با ایجاد سدهای لاستیکی می‌توانیم، برنامه مدیرتی مناسبی در توزیع آب کشاورزی در میان کشاورزان داشته باشیم و این امر در اولویت‌های برنامه پدافند غیرعامل قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا