آخرین خبرها

76 کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان مجری طرح قرآنی 1451

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، و اشاره به برنامه‌های قرآنی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در ماه رمضان از اجرای طرح 1451 خبر داد و گفت: این طرح قرآنی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در مراکز فرهنگی و قرآنی اجرا می شود.
وی اظهار کرد: تشویق و ترغیب عموم علاقمندان برای انس با آیات قرآن کریم، زمینه سازی برای دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10میلیون حافظ قرآن، گفتمان سازی و تدبر در قرآن کریم، مشارکت و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های قرآنی با سایر نهادها و دستگاه‌های قرآنی در کانون‌های مساجد گیلان از دیگر اهداف برگزاری طرح یادشده است.
وی با بیان اینکه این طرح قرآنی با مشارکت کانون تخصصی قرآن برگزار می‌شود افزود: 76 کلاس آموزشی در قالب این طرح در کانون‌های مساجد استان دایر می‌شود.
حجت الاسلام پورابراهیم گفت : طرح قرآنی 1451 با محوریت دو سوره ملک و واقعه همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه سوره 30 آیه‌ای «ملک» به تعداد روزهای ماه مبارک رمضان، هر روز یک آیه انجام می‌شود، تصریح کرد: پس از عید فطر نیز سوره مبارکه واقعه با محوریت « سبک زندگی قرآنی و اقتصاد» برگزار می‌شود.
حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه شرکت در کلاس‌های فوق محدودیت سنی ندارد افزود: در پایان دوره به قبول شدگان گواهینامه اعطا می‌شود.
در زمان حاضر 867 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعال هستند.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا