استان هااسلایدر

شهردار رشت خبر داد: ایجاد باغ پرندگان در پارک لاکان و باغ وحش در پارک سراوان

مسعود نصرتی شهردار رشت

باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان این ظرفیت را دارد که به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود و می‌توان در آنجا جاذبه‌هایی نظیر باغ پرندگان نیز ایجاد کرد.پارک جنگلی سراوان یک استعداد بزرگ برای جذب گردشگران است و می‌توان در آن باغ وحش نیز ایجاد کرد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، دکتر مسعود نصرتی در دیدار با محسن یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اظهار کرد: به دنبال این هستیم از باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان با ورود سرمایه گذاران بهره برداری کنیم تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

وی پیشنهاد ایجاد جاذبه‌هایی مثل باغ پرندگان در باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان را داد و گفت: باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان این ظرفیت را دارد که به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود و می‌توان در آنجا جاذبه‌هایی نظیر باغ پرندگان نیز ایجاد کرد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه اجرای بسیاری از طرح‌ها جنبه درآمدزایی ندارد، مطرح کرد: به طور مثال ایجاد پارک در سطح شهر، نه تنها موجب درآمد زایی نمی‌شود، بلکه هزینه زیادی نیز تولید می‌کند، ولی جنبه رفاهی برای شهروندان دارد.

وی تاکید کرد: باید ابتدا یک برند برای باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان تعریف کنیم تا بتواند گردشگران را به آنجا جذب کند، همچنین باید جاذبه‌های گردشگری در آن ایجاد کنیم‌.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان‌ نیز در این دیدار اظهار کرد: پارک جنگلی سراوان یک استعداد بزرگ برای جذب گردشگران است و می‌توان در آن باغ وحش نیز ایجاد کرد.

محسن یوسف پور افزود: می‌توان پارک جنگلی سراوان، پارک لاکان و موزه میراث روستایی را به هم متصل کرد و منجر به ورود آسان گردشگران به این جاذبه‌های گردشگری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان درباره سراوان اظهار کرد: مشکل سراوان تنها مربوط به مشکل اهالی این منظقه نیست و اگر مشکل سروان حل شود، مشکل استان گیلان حل شده است و همه نهادها باید برای این مشکل تلاش کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا