آخرین خبرها

بازدید مدیران استانی و شهرستانی ازپروژه های گردشگری شهر یاسوج

بازدید مدیران استانی و شهرستانی ازپروژه های گردشگری شهر یاسوج

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج محمود باقری افزود: این پروژه ها قریب به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود برای تکمیل نهایی و بهره برداری از آنها ۴ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز باشد.

باقری با بیان اینکه پروژه پارک آبی و هتل چهار ستاره یاسوج با مشارکت بخش خصوصی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان داشت: این مجموعه اولین مجموعه پارک آبی جنوب کشور است که با افتتاح آن شاهد افزایش ظرفیت ها و توسعه گردشگری خواهیم بود.

باقری به پارک اسکان یاسوج اشاره کرد و گفت: ابن پروژه قریب به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن بهبود ظرفیت های اسکان مسافر در شهر یاسوج محقق خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: پروژه دیگری که در شهر یاسوج در دست اقدام است مربوط به حوزه میراث فرهنگی و توسعه ظرفیت های موزه محور است که در همین راستا احداث موزه یاسوج با بهره گیری از طرح جدید و بازبینی شده عملیاتی شده است.

باقری همچنین به پروژه بزرگ آزادی باقری یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه نیز با هزینه بخش خصوصی و با بهره گیری از ظرفیت های بسیار بالا در دست اقدام است و در مراحل پایانی کار قرار دارد.

یکی از مهمترین ظرفیت های ما حوزه گردشگری است

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های گردشگری شهر یاسوج عنوان کرد: پروژه های گردشگری استان با سه هدف دنبال می شود و یکی از مهمترین ظرفیت های ما حوزه گردشگری است و توسعه زیرساخت ها برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان ضروری است.

زارعی گفت: تحقق این پروژه ها دستاورد های دیگری نیز به همراه دارد که می تواند مولد تولید و اشتغال باشد.

نماینده بویراحمد و دنا نگاه استاندار به توسعه اقتصادی استان را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه راهکارهای توسعه اقتصادی استان شناسایی شده است و با تمرکز بر حوزه گردشگری، کشاورزی و تامین موارد مورد نیاز حوزه اقتصادی، حرکت های امید بخشی شکل گرفته است.

زارعی گفت: امید است در آینده از ثمرات این پروژه ها برای مردم استفاده حداکثری را داشته باشیم.

زارعی با بیان اینکه روند ساخت پروژه های بازدید شده مناسب است، عنوان کرد: هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج پروژه مناسبی است که مجموعه پاک آبی آن در سال آینده به بهره برداری می رسد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: مجموعه موزه از ضرورت های استان است و این مهم حلقه گمشده در حوزه میراث فرهنگی بود که با تلاش های انجام شده در شرف اتمام است.

زارعی به مجموعه آزادی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: این مجموعه از ظرفیت های بالایی برخوردار است و به رفع کمبودهای موجود حوزه ورزش با نگاه فرا استانی کمک می کند.

توسعه زیر ساخت های گردشگری یاسوج ضروری است

بر اساس این گزارش استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدیذ گفت: توسعه زیر ساخت های گردشگری استان ضروری است.

علی محمد احمدی افزود: در این بازدید ها چندین پروژه زیرساختی گردشگری شهر یاسوج مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات آنها از نزدیک رصد شد.

احمدی تصریح کرد: در همین راستا، پارک اسکان گردشگران در یاسوج بررسی شد و امید است شهرداری یاسوج همکاری لازم را داشته باشد که این مجموعه را به سامان مناسبی برسانیم و امکانات بهتری در اختیار گردشگران و مسافران قرار بگیرد.

احمدی به بازدید از پارک آبی و هتل چهارستاره یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: این مجموعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است و پیشرفت مناسبی دارد.

احمدی گفت: این پروژه یکی از مهمترین زیرساخت های گردشگری، اقامتگاهی و هتلینگ است که سرمایه گذار نیز انگیزه مناسبی دارد و باید کمک کنیم بستر لازم برای تحقق این پروژه ایجاد شود.

احمدی از پیش بینی بهره برداری از مجموعه آبی آن در نیمه اول سال ۹۷ خبر داد و گفت: در حوزه هتل حجم کار بالا است، اما سرمایه گذار برای اتمام آن تلاش خواهد کرد.

استاندار با بیان اینکه استان از میراث فرهنگی و تاریخی کهنی برخوردار است، گفت: حفظ، معرفی و گسترش این ظرفیت ها وظیفه همگانی است و این مجموعه ها پتانسیل لازم برای نگه داری از میراث فرهنگی را دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود که این مجموعه تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

احمدی گفت: این مجموعه علاوه بر اینکه می تواند فرصت شغلی خوبی ایجاد کند، در نگه داری و حفظ میراث تاریخی استان نیز موثر خواهد بود.

وی افزود: امید است هرچه سریعتر این پروژه ها به بهره برداری برسند.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا