آخرین خبرها

سیدحسن نصرالله: آنچه که در ایران می‏‎گذرد، قابل مقایسه با حوادث و رویدادهای حوادث ۸۸ نیست/اتفاقات کنونی سیاسی نیست/امیدهای ترامپ، عربستان و اسرائیل در خصوص ایران نقش برآب شده‎اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که آنچه که در ایران می‏‎گذرد، قابل مقایسه با حوادث و رویدادهای سال ۲۰۰۹ (حوادث ۸۸) نیست.

به گزارش «انتخاب»، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با شبکه المیادین درباره رویدادهای کنونی ایران و آخرین تحولات منطقه گفت‏‎‌وگو کرده است.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که آنچه اکنون در ایران رخ می‎دهد سیاسی نیست و این مساله به خوبی قابل فهم است و قابل قیاس با حوادث سال 2009 نیست.

وی افزود: مشکل داخل نظام ایران که همه جریان های آن با هم متحد شدند، نیست بلکه مشکل ناشی از ورشکستگی بانک ها و موسسات بانکی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد که رهبری ایران با حالت آرامش با بحران بوجود آمده برخورد و حساب تظاهرات کنندگان را از آشوب گران جدا کرده است.

نصرالله تاکید کرد که دستاورد اعتراضات اخیر ایران این بوده است که مسئولان و جریان‎های ایرانی برای ایجاد راه‎کارها و راه‎حل های جهت حل مشکلات انگیزه همکاری با یکدیگر دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ترامپ و نتانیاهو و مسئولان سعودی درباره اوضاع ایران ناامید شدند.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، آغازی بر پایان اسرائیل است.

وی با بیان اینکه مساله سازش بین فلسطین و اسرائیل پس از تصمیم ترامپ درباره قدس به پایان رسیده است، افزود: عملیات سازش نتیجه ای ندارد و راه حل همان در پیش گرفتن روش مقاومت است که باعث تحقق پیروزی می شود.

نصرالله به قدس اشاره کرد و گفت که هفته گذشته با گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش آزادی بخش فلسطین (فتح) دیدار و درباره قدس گفت‎وگو کرده و هدف از این دیدار وحدت گروه‌های مقاومت فلسطین بود.

وی به اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و افزود: این اقدامات به این دلیل است که ایران به گروه‌های مقاومت فلسطینی کمک و از مساله قدس حمایت می‎‏کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد، افزود: مقاومت لبنان در استفاده از هرگونه فرصتی برای ارسال سلاح و کمک رسانی به مقاومت فلسطین لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ترامپ و نتانیاهو منطقه را به سمت جنگ سوق می دهند و محور مقاومت باید برای این جنگ آماده باشد. طرح ما جنگ نیست، بلکه مقاومت است.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که محور مقاومت باید بر اصل تبدیل تهدیدات به فرصت ها عمل کند. برای مقابله با هرگونه اقدامات غافلگیرکننده در هر گونه جنگ آینده باید سلاح های پیشرفته داشته باشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه مقاومت لبنان قوی‎تر از هر زمان دیگری است، گفت: باید به احتمال جنگ پس از تصمیمات ترامپ و نتانیاهو توجه داشته باشیم. محور مقاومت شامل ایران، فلسطین، سوریه و لبنان است و یمن نیز آماده شرکت در این محور است.

وی گفت: جنگیدن با داعش به مراتب با جنگیدن با ارتش اسرائیل سختر است و کسی که داعش را در سوریه شکست داده است، می‌تواند ارتش صهونیستی را نیز شکست دهد. اگر کمک‌های آمریکایی نبود داعش را زودتر از این در سوریه شکست می‌دادیم.

نصرالله اعلام کرد که اگر جنگ بزرگی رخ دهد، همه احتمالات از جمله ورود به منطقه الجلیل (شمال فلسطین که تحت اشغال اسرائیل است) وجود دارد. قدرت دشمن ذاتی نیست و می توان آن را شکست داد.

نصرالله با بیان اینکه قدرت ارتش اسرائیل ضعیف تر از داعش است، گفت: از مهمترین مولفه قدرت ما این است که ده ها هزار رزمنده آماده وارد شدن جنگ بزرگ با صهیونیست ها هستند. دشمن اسرائیلی نتوانسته است مانع افزایش قدرت و آمادگی ما در برابر مقاومت شود.

وی با بیان اینکه حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را می داند، گفت: برای شکست دادن اسرائیلی‎ها نیازی به صد هزار موشک نداریم و آنها هم این را می دانند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که اگر همه جهانیان اسرائیل را به رسمیت بشناسند، ما آن رژیم غاصب را به رسمیت نمی شناسیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اسرائیل با کمک آمریکا، «عماد مغنیه» را به شهادت رسانده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاز المیادین که از وی پرسید آیا امکان دارد روزی اسرائیل را به رسمیت بشناسید، گفت که اگر همه دنیا رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، حزب‌الله هرگز این رژیم را به رسمیت نخواهد شناخت.

سید حسن نصرالله ادامه داد، اشغالگری اسرائیل در گذشته و امروز امر باطلی است و آنچه که باطل است برای همیشه باطل باقی خواهد ماند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد تلاش دولت جورج بوش پسر برای ارتباط با حزب‌الله اشاره کرد و گفت که دولت آمریکا در آن پیشنهادهایی را برای حزب‌الله مطرح کرد از جمله اینکه 2 میلیارد پول نقد، حفظ سلاح بجز کاتیوشا و رفع همه تحریم‌ها.

سید مقاومت ادامه داد: آنچه بوش در مقابل این پیشنهادات از حزب‌الله می‌خواست این بود که مقاومت هرگز به سمت اسرائیل گلوله‌ای شلیک نکند و به مقاومت فلسطین نیز کمکی نشود.

وی ادامه داد: آمریکا پس از انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور هم به دنبال برقراری ارتباط با حزب‌الله بود، ولی حزب‌الله آن را قبول نکرد.

سید حسن در مورد روابط حزب‌الله با جنبش حماس نیز گفت که روابط با این جنبش همانند گذشته طبیعی و جدی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا