آخرین خبرها

آغاز اجرای طرح خدمات نوین سلامت در آستارا

شهرام حسین نژادی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: طرح خدمات سلامت نوین ایرانیان در مراکز بهداشتی درمانی آستارا اجرا می شود و در گام نخست، 202 نفر از اهالی روستای گیلده دهستان حیران این شهرستان تحت پوشش آن قرار گرفتند.
وی افزود: در این طرح با حضور کارشناسان بهداشتی فشار و قند خون مردم به صورت رایگان سنجش و در مورد سرطان‌ها، دیابت، بیماری‌های مزمن تنفسی و رفتارهای پر خطر بررسی های لازم صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: در این طرح از مردان و زنان بالای 50 سال در زمینه سرطان های شایع به صورت رایگان آزمایش خون گرفته می شود و زمینه آزمایش ایدز و هپاتیت و مشاوره تغذیه و روان نیز فراهم است.
حسین نژادی از برگزاری همایش ازدواج سالم در دانشگاه پیام نور آستارا خبر داد و بیان کرد: در این همایش در خصوص ازدواج سالم، آسیب های روانی و اجتماعی، مشاوره با متخصصان ازدواج، راهکارهای روان درمانی، بلوغ عاطفی، باورهای درست و نادرست درباره ازدواج و عشق و تفاهم با حضور کارشناسان بهداشت و درمان تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: افزایش ایمان، کاهش اضطراب، نگرانی، احساس مسئولیت، استقلال خانواده، تلاش و افزایش اعتبار اجتماعی از مهم ترین فواید ازدواج سالم است.
بهداشت و درمان آستارا با 500 نیروی انسانی در 6 مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، یک مرکز شبانه روزی و 23 خانه بهداشت خدمات رسانی می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا