آخرین خبرهااسلایدربین الملل

منافع اروپا در گرو ایرانی قدرتمند:ترامپ سودای جنگ با ایران ندارد

اگر ایالات متحده می خواست حمله ای علیه ایران انجام دهد به پایگاه های ایران در سوریه حمله می کرد، مثلا در تابستان گذشته می توانست این کار را بکند و جلوی ایران را در سوریه بگیرد، در حالی که بر خلاف آن عمل کرد، جلوی حملات خود را گرفت و به اسد و نیروهای ایرانی و گروه های وابسته به ایران اجازه داد که «داعش» و مخالفان اسد را نابود کنند.
به گزارش تدبیرشرق: «چه وقت ترامپ جنگ با ایران را آغاز می کند»، عنوان مقاله ای است که الکساندر جیلینین در روزنامه «روسبالت» روسیه درباره نیت های امریکا در تشدید تنش ها علیه تهران نوشته است.
در این مقاله آمده است که ایالات متحده قصد دارد از طریق شورای امنیت تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال کند.
در همین رابطه روسبالت به نقل از میخائیل ماجد، متخصص امور خاورمیانه، می نویسد: «اگر ایالات متحده می خواست حمله ای علیه ایران انجام دهد به پایگاه های ایران در سوریه حمله می کرد، مثلا در تابستان گذشته می توانست این کار را بکند و جلوی ایران را در سوریه بگیرد، در حالی که بر خلاف آن عمل کرد، جلوی حملات خود را گرفت و به اسد و نیروهای ایرانی و گروه های وابسته به ایران اجازه داد که «داعش» و مخالفان اسد را نابود کنند.»
جیلینین در ادامه می افزاید: «چه امریکایی ها خوششان بیاید چه نیاید، ایران سدی شیعی در برابر افراط گرایی است که ممکن است طغیان کند و خاورمیانه را ویران کند. و اگر ایرانی ها و مجموعه های شیعی در عراق یا سوریه شکست بخورند، شبکه داعش احیا می شود، همچنین شبکه القاعده می تواند حملاتی را از شمال سوریه انجام دهد، جایی که 20 هزار جنگجو در آن ایجاد کرده است.»
در این مقاله همچنین آماده است که افزایش قدرت ایران اتحادیه اروپا را نگران نمی کند، نزد اروپایی ها این اعتقاد وجود دارد که ایرانی ها از اروپا در برابر تروریسم حمایت می کنند. اتحادیه اروپا از توافق هسته با ایران راضی است و تلاش می کند با سرمایه های خود وارد بازار نفت هنگفت ایران شود. اروپایی ها به تلاش های ترامپ برای از سرگیری تحریم ها علیه تهران به شدت اعتراض کرده اند. با توجه به همه این دلایل، حتی عالی ترین رهبران سیاسی مخالف ایران در امریکا تلاش های ترامپ برای از سرگیری تحریم ها علیه تهران و توقف کار توافق هسته ای با ایران را تایید نمی کنند، و کنگره نیز اعمال تحریم های جدید علیه ایران را نمی پذیرد. علاوه بر آن دو شخصیت قدرتمند در کادر رهبری امریکا، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و جیمز متیس، وزیر دفاع جلوی حملات ترامپ علیه ایران را می گیرند. با این وجود اگر ترامپ راضی نشود که از این وضعیت عبور کند و به محدودیت هایی که ظرفیت های موجود و نخبگان سیاسی امریکا برای او در نظر گرفته اند، تن دهد آن گاه ممکن است هر اتفاقی بیفتد.
مقاله در پایان می نویسد اسرائیل به وضوح تلاش می کند که با ایران بجنگد. با توجه به نزدیکی ترامپ به دولت اسرائیل، ممکن است او یک سری تصمیم های خطرناک علیه ایران اتخاذ کند، اما تا زمانی که چنین اتفاقی نیفتاده است سیاست امریکا در قبال تهران متناقض خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا