آخرین خبرها

موحدی: گناهان زمین را می‌لرزاند| خدا مسئولین را بیدار کند

موحدی: گناهان زمین را می‌لرزاند| خدا مسئولین را بیدار کند

آقای ترامپ خیلی احمقی| جواب ابلهان دادن خاموشی است| انتقاد به رئیس جمهور از تریبون نماز جمعه

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – خطیب نماز جمعه این هفته تهران در سخنان خود دو بار صراحتا به دولت انتقاد کرد. یک بار آنجا که گفت «این حرف شد که باید همه را آزاد بگذریم و فیلتر هم نگذاریم تا هر فکر مسموم و حرف غلط وارد ذهن جوانان ما شود؟» و بار دیگر آنجا که گفت «اینکه می‌گویند هوا در دهلی و مکزیکوسیتی مانند ماست، این افتخار نیست که وضع ما این چنین باشد». او هر دو بار ابراز امیدواری کرد که مسئولان از خواب بیدار شوند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‎ها، حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به تفصیل به موضوع زلزله در پایتخت پرداخت و گفت: روز ایمنی در کشور ما پنجم دی ماه است که با زلزله‌های اخیر، عجب این روز با وضع امروز ما متناسب است. مردم ما روزهای تلخی را به مناسبت زلزله و هوای آلوده در این ایام پشت سر گذاشتند.
وی افزود: افراد ظاهربین می‌گویند این زلزله‌ها به‌خاطر شرایط طبیعی است. ما این را قبول داریم ولی این همه حوادث ظاهری یک علت اصلی معنوی هم دارد. اگر در زمین زلزله رخ می‌دهد این گناهان روی زمین است که زمین را می‌لرزاند. خداوند می‌فرماید خوب و بد بکنید به شما بازمی‌گردد. تجاوز، خوردن مال حرام، تجاوز به بیت‌المال، تصرفات غیرقانونی به اموال بیت‌المال، دروغ‌ها، اهانت‌ها و… گناه است. رواج ربا در بانک‌ها و… زمین را می‌لرزاند. بر مردم رحم کنیم و گناه نکنیم لغزش زمین تمام می‌شود. اگر مردم به یکدیگر رحم نکنند، قوی به ضعیف رحم نکند و مسئول به وظایف خود عمل نکند، زمین به خود می‌لرزد. در خیلی از کشورها مشکل زلزله حل شده است. ژاپن مرتب می‌لرزد ولی آسیبی به مردم نمی‌رسد. چرا این تکنولوژی را نمی‌گیریم. باید به هر قیمتی این تکنولوژی را به دست آوریم.
اهم سخنان وی از این قرار است:
• گناه انسان را از حد حیوان نجس نیز پایین می‌آورد. سگ حیوان نجسی است ولی اگر هنری داشته باشد، قیمتی دارد و اگر فردی آن سگ را بکشد، باید جریمه آن را دهد. اگر انسانی پست شود باید او را کشت زیرا خون او بی‌قیمت است. ما نباید گناه کنیم بلکه باید گناه را شناخته و خود را در مقابل آن مراقبت کنیم. {این جملات صرفا در خبر خبرگزاری ایلنا بود و رسانه‎های دیگر این جملات را مخابره نکرده بودند}
• کسانی که حقوق چنین و چنان دارد، حقوق‌شان را پایین بیاورید تا جان مردم حفظ شود. حقوق ۱۷ میلیونی به ۱۲ میلیون برسد تا جان مردم حفظ شود.
• {با اشاره به سخنان چندی پیش رئیس‌جمهور} اینکه می‌گویند هوا در دهلی و مکزیکوسیتی مانند ماست، این افتخار نیست که وضع ما این چنین باشد. این نه افتخار است و نه عذر موجه.
• طبق اطلاعات موثقی که در چین به دست آوردم، در هر محله برج‌های تصفیه هوا گذاشتند که هوای آلوده را گرفته و به هوای تمیز تبدیل می‌کنند. این چین کشور الحادی است. در هر ساعت ۳۰ هزار متر مکعب هوا را تصیفه می‌کند.
• در صنعت به ویژه به خاطر مظالم پهلوی پدر و پسر عقب افتادیم ولی ۴۰ سال است که انقلاب کردیم که وقت کمی نیست.
• قرآن می‌گوید می‌خواهیم شما ملت مسلمان الگو باشید اما اکنون کفار برای ما الگو شده‌اند. چین نه تنها برای مسئله فضای آلوده برای فضای آلوده مجازی هم فکر کرده و فیلتر قرار داده تا هیچ فکری که مخالف نظام آنها است وارد مغز مردم آنها نشود. هم هوا و هم فضای مجازی را تصفیه کرده‌اند.
• مقام معظم رهبری چند روز قبل درباره فضای مجازی گفتند امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به مردم ایران است. این حرف شد که باید همه را آزاد بگذریم و فیلتر هم نگذاریم تا هر فکر مسموم و حرف غلط وارد ذهن جوانان ما شود؟ این چه تفکری است؟ ان‌شاالله خداوند مسئولان ما را از خواب بیدار کند.
• ترامپ در حال سقوط است. این آقا تعادل فکری و روانی ندارد؛ مخصوصا حرکت اخیر ننگینش درباره قدس که صدای سازمان ملل را بلند کرد و سازمان ملل هم محکومش کرد و متحدانش نیز او را محکوم کردند. آقای ترامپ! خیلی خوابی، نه! خیلی احمقی.
• ترامپ گفته است که هفت تریلیون دلار در خاورمیانه به اشتباه خرج کردیم. هفت تریلیون خرج کردند تا به ایران، بشریت و اسلام و آزادیخواهان ضربه بزنند ولی هیچ غلطی نتوانستند بکنند. به ترامپ می‌گویم بهتر است تو هم از خواب بیداری شوی. تو خودت هم احمقی و تصمیمات احمقانه گرفتی. قدس صاحب دارد و صاحبش خداست. زمانی که می‌خواهی درباره اولین قبله مسلمین تصمیم بگیری، سرنوشت ابرهه و یزید را به یاد داشته باش. مطمئن باش نابود می‌شوی.
• صلیب سرخ هشدار داده و می‌گوید یمن از گرسنگی در حال مرگ است. صیلب سرخ می‌گوید از هر ۱۰ نفر شش نفر به سختی چیزی برای خوردن پیدا می‌کنند. عربستان حیا کن. خونریزی و آدم کشی بس است. مقداری در خودت تجدید نظر کن و فکر کن مسلمان هستی که آنقدر مسلمان می‌کشی.
• {با اشاره به سخنان توهین‌آمیز وزیر امور خارجه بحرین } او حقیرتر و پست تر از آن است که در تریبون نماز جمعه اسم پست او برده شود. جواب ابلهان دادن خاموشی است.
• فتنه‌گران چه‌ها که نکردند. حرکتی به وجود آوردند و در این حرکت چه اتفاقاتی که نیفتد. چقدر به ماه رمضان بی‌احترامی شد، روزه‌خواری شد، به تمثال امام و عاشورا و خون مقدس امام حسین اهانت شد. خوب بود حیا می‌کردید. یهودی و نصارانی هم در عزای امام حسین شرکت می‌کنند ولی شما چه کردید و چه اهانت‌هایی که نکردید.
• {خطاب به سران فتنه} شما کور بودید یا کر که ندیدید آمریکا مردم را تشویق می‌کرد که به خیابان ها بیایند؟ اگر واقعا مدعی هستید که این اعمال از سوی شما نبوده چرا به صراحت این اقدامات را محکوم نکردید و چرا گروهی را تشویق به حضور در خیابانها برای فتنه گری کردید. ضربه ای که شما به اسلام و انقلاب زدید کمتر در تاریخ انقلاب سابقه داشته است و مردم از شما نمی‌گذرند و فکر نمی‌کنم خدا نیز از شما بگذرد.
• جزای عمل در قیامت بسیار دقیق است. افرادی که هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و آن را می خورند و می بلعند؛ گناه 80 میلیون نفر در روز قیامت به پای آنهاست. خداوند همه ما را بیدار کند بویژه آنانی که می توانند از بیت المال سوء استفاده کنند و یا پول های کلانی از بانک بگیرند .
• شوخی نیست، شنیده ام فردی حتی رقم هزار میلیارد تومان از بانک می گیرد و در مقابل چیزی هم که پرداخت نمی کند؛ درنهایت یا از کشور فرار می کند یا مخفی می شود. درحالی که این، پول های مردم است. پول های مردم را بردند، خوردند و بلعیدند؛ والله قیامتی است که نمی توانید جواب دهید همه عباداتی که داشته اید برباد می رود و گناهان 80 میلیون به پای شما نوشته خواهد شد (شعار نمازگزاران: مفسد اقتصادی، اعدام باید گردد).
• همه شما و خودم را به تقوای الهی سفارش می کنم؛ بدانیم همه در محضر خدا هستیم اگر خدایی ناکرده خطایی از ما صادر شده فورا از خدای متعال عذرخواهی کرده و بگوییم خدای بزرگ! شرمنده هستیم از بی ادبی که در مقابل تو و دید تو داشتیم و از فرمان تو مخالفت کردیم.
• مردم مراقب باشید گناه نکنید حریم الهی را حفظ کنید و بدانید قیامت روز سختی است. قیامتی است که اعمال شما در طول عمر مجسم و به شما برگردانده می شود؛ از اعمال شما چیزی حذف نمی شود همه می ماند و به صورت جزای عمل به ما برمی گردد.
• 2727

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا