آخرین خبرهاملی

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری: 119 حلقه چاه نفت و گاز امسال در کشور حفر و تکمیل شد

به گزارش تدبیرشرق ناصر قلی پور روز چهارشنبه در جریان بازدید از پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در اهواز اظهار کرد: امسال 51 حلقه چاه توسعه ای توصیفی، 2 حلقه اکتشافی و 66 حلقه تعمیری تکمیلی توسط ناوگان این شرکت حفر یا تکمیل شده است.
وی افزود: 86 حلقه از این چاه ها در حوزه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 24 حلقه در پروژه های شرکت مهندسی و توسعه نفت، هفت حلقه در شرکت نفت فلات قاره ایران و 2 حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر شده است.
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران متراژ حفاری چاه ها را از ابتدای سال تاکنون 196 هزار و 37 متر عنوان کرد و گفت: در این مدت همچنین 33 هزار و 195 متر حفاری جهت دار و یک هزار و 361 متر مغزه گیری با ایجاد 93 حفره به ثبت رسید.
«مغزه گیری در صنعت نفت، شناسایی خصوصیات سنگ مخزن به صورت ظاهری و با چشم مسلح، تغییرات سنگ شناسی، بررسی اندازه گیری درصد تخلخل و تراوایی و نفوذپذیری، تخمین و برآورد حجم مخزن در پروژه های مربوط به کشف و برداشت است».
وی با بیان این که شرکت ملی حفاری ایران به موازات عملیات حفاری چاه های نفت و گاز، بیش از 20 نوع خدمات فنی و تخصصی را به صورت همزمان انجام می دهد، بیان کرد: در این دوره زمانی در بخش سیمان و انگیزش چاه سه هزار و 400 عملیات، خدمات فنی یک هزار و 684 و خدمات ویژه یک هزار و 101 عملیات صورت گرفته است.
قلی پور یادآور شد: ناوگان حفاری شرکت، دارای 71 دستگاه حفاری خشکی و سه دستگاه حفاری دریایی است و بازسازی، نوسازی و روز آمد سازی دستگاه های حفاری و سایر تجهیزات و تقویت ناوگان در دستور کار قرار دارد.
مدیربرنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران که با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری گفت: نمایشگاه پانزدهم از نظر تنوع تولیدات ساخت داخل قابل توجه و بیانگر ظرفیت ها و توانمندی های سازندگان داخلی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا