آخرین خبرهااستان هاچشم‌انداز توسعه

کاظم لطفی خبر داد: پایان عملیات‌اجرایی سد دیورش شرق گیلان در سال 97/ ساخت ۱۴ سد کوتاه در گیلان

به گزارش تدبیرشرق، کاظم لطفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان ضمن شرکت در جلسه فرمانداری این شهرستان از محل احداث سد لاستیکی کرگانرود در تالش بازدید کرد.

لطفی سردهنه رودخانه‌های تالش را فاقد سازه‌های پایدار اعلام کرد و گفت: تالش ۱۱ رودخانه دارد که ۹۲ سردهنه سنتی هر ساله بر اثر سیلابها تخریب می‌گردد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا ۳ سال آینده دارای سازه بتنی خواهند شد.

لطفی افزود: ۱۰۶۰ میلی متر بارندگی استان گیلان بخوبی مدیریت نمی‌شود و تنها ۲۰۰ میلی‌متر این میزان بارش در فصل کشاوری رخ می دهد که از طریق ۵۴ رودخانه به دریا می رود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان اجرای عملیات سدهای بزرگ پلرود، لاسک، شفارود و دیورش را حیاتی دانست و گفت: عملیات اجرایی سد دیورش در شرق گیلان سال ۱۳۹۷ به پایان خواهد رسید و سال ۹٨ آبگیری می‌شود.

لطفی ساخت ۱۴ سد کوتاه در استان گیلان را یکی دیگر از برنامه های این شرکت اعلام کرد و افزود: ۳ پروژه سد لاستیکی کرگانرود، جوکندان و ناورود از برنامه شرکت آب منطقه‌ای برای شهرستان تالش است که سد کرگانرود در محدوده شهر تالش با نگاه چند منظوره در حال ساخت بوده و یکی از بزرگترین پروژه ها در نوع خود در استان گیلان محسوب می شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از اجرای ۲ سد دیگر در آینده نزدیک خبرداد و متذکر شد: طرح آبرسانی به شهرستانهای تالش، رضوانشهر ، ماسال و شاندرمن را با چاه، خط لوله و مخزن با ارزش ۱۳۵ میلیارد ریال، از پروژه های این شرکت به شمار می رود که تا سال آینده نیاز آب شرب مصرفی را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان سردهنه رودخانه‌های تالش را فاقد سازه‌های پایدار اعلام کرد و گفت: تالش ۱۱ رودخانه دارد که ۹۲ سردهنه سنتی هر ساله بر اثر سیلابها تخریب می‌گردد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا ۳ سال آینده دارای سازه بتنی خواهند شد.

وی همچنین گفت: گیلان ۲ هزار و۱۶۰و تالش ۱۷ آب بندان دارد که در یک کمیته تخصصی واگذار می شود تا برای اشتغال بومی مورد استفاده قرار گیرد.

لطفی مردم را بهترین اداره کنندگان حوزه های آبی بیان کرد و گفت: سیاست دور کردن مردم از مجاری آبی موجب ورود سودجویان شده که در رودخانه سفیدرود به خوبی قابل مشاهده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا