آخرین خبرها

ثبت حماسه ای زیبا در گیلان با وفاداری 38 ساله ملت

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز ایران سرافزار اسلامی شاهد ازدحام زیبای مردم پای صندوق های اخذ رأی برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
مردم ایران، این یاوران و همراهان انقلاب، بار دیگر در صحنه انتخابات حضور یافته اند، آمده اند و بار دیگر خواب دشمنان را بر هم زده اند و عزم و اراده خویش را به جهانیان ثابت کرده اند، آنها با گام های استوار، یکرنگ و همدل امیدوارتر از گذشته پا به صحنه انتخابات گذاشته اند تا با حضور گرمشان برگ زرین دیگری در تاریخ انتخابات ایران اسلامی به ثبت برسانند.
آنها آمده اند چون می دانند امروز همه دنیا نظارگر انتخابات ایران است و حضور پرشورشان موجب عزت، افتخار و سربلندی هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا می شود.
مردمان گیل و دیلم دیار میرزا کوچک خان نیز از همان ساعت های اولیه همگام با سایر هموطنان سراسر کشور به عشق وطن، پای صندوق های اخذ رأی حضوری پرشور یافته اند و حضور آنان در این ساعت از شب به اوج رسیده است.
با اینکه تا این لحظه سه بار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان همزمان با سراسر کشور تمدید شده، اما گزارش خبرنگاران از سراسر استان مبنی بر حضور پرشور مردم در شعب اخذ رأی است.
آنان پای صندوق های اخذ رأی با جان و دل آمده اند، در صف های طولانی صبورانه ایستاده اند تا به دشمنان ایران اسلامی ثابت کنند که همواره پشتیبان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هستند.
روستاییان استان گیلان نیز با توجه به فصل کشاورزی و خستگی ناشی از کار در این ساعت از شب در شعب اخذ رأی حضوری گسترده دارند، آنان گام به گام همصدا و همدل با صبر و حوصله پای صندوق اخذ رأی برای انتخابی اصلح حضور دارند.
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
سه هزار و پنج شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، آماده شده است.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا