بین الملل

فرمانده تفنگداران ارتش آمریکا از سربازان خود در نروژ خواست آماده جنگ با روسیه باشند

فرمانده تفنگداران ارتش آمریکا

فرمانده یگان تفنگداران دریایی آمریکا به سربازان این کشور مستقر در نروژ گفت که برای جنگ با روسیه آماده باشد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از روزنامه اکسپرس، این هشدار از سوی ژنرال رابرت نلر در حالی مطرح شد که بوریس جانسون اخیرا به اولین وزیر امور خارجه انگلیس تبدیل شد که در شش سال گذشته به مسکو سفر کرده است البته در این سفر هم او و هم همتای روس وی بر پایین بودن سطح روابط تاکید کردند.

ژنرال نلر که فرمانده یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا است در سخنانی خطاب به 300 تن از تفنگداران دریایی آمریکا در نروژ از آنها خواست آماده یک جنگ بزرگ با روسیه باشند.

او اظهار داشت: امیدوارم که حرف من اشتباه باشد اما یک جنگ در آستانه وقوع قرار دارد.

وی افزود: همین الان هم شما در اینجا در حال جنگ هستید که البته یک جنگ اطلاعاتی و یک جنگ سیاسی است.

او همچنین اظهار داشت که حوزه‌های تمرکز عملیاتی بعدی آمریکا، با وجود درگیری‌های سال‌های اخیر بر سر اوکراین و گرجستان و همچنین منطقه اقیانوس آرام، روسیه خواهد بود در حالی که واشنگتن به تدریج تمرکزش را بر خاورمیانه پس از 20 سال مداخله کم رنگ‌تر خواهد کرد.

این در حالی است که اخیرا روسیه به نروژ که همسایه این کشور است هشدار داده که تصمیمش برای میزبانی از یک واحد جدید از تفنگداران دریای آمریکا تا پایان سال 2018 به روابط دو طرف آسیب خواهد زد.

انگلیس نیز بیش از 7200 سرباز در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان در چارچوب تلاش‌های ناتو برای دفع هرگونه تجاوز روسیه به شرق اروپا مستقر کرده است.

در عین حال سرهنگ رونالد گرین، یک مقام نظامی دیگر آمریکا به این نظامیان آمریکایی گفت: شما باید به یاد داشته باشید که چرا اینجا هستید. همانطور که شما آنها را تماشا می‌کنید من هم شما را می‌بینیم. ما در اینجا 300 تفنگدار دریایی داریم اما در عرض یک شب می‌توانیم این تعداد را به 3000 نفر برسانیم.

این در حالی است که اخیرا کارشناسان هشدار دادند که هرگونه تلاش برای افزایش روابط کشورهای غربی با روسیه باید به زمانی موکول شود که ولادیمیر پوتین دیگر در قدرت نباشد.

/ ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا