آخرین خبرها

رونمایی از مستند راه وبیراه درصداوسیمای مرکز چهارمحال وبختیاری

رونمایی از مستند راه وبیراه درصداوسیمای مرکز چهارمحال وبختیاری

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – #مستند «راه و بیراه» از تولیدات رادیو جهان بین، با حضور تعدادی از مسئولان استان در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز استان ، این مستند روایت داستان هستی دختر بچه ای11 ساله، فرزند خانواده اسدی در شهرستان فارسان است که در اثر رسم غلط و نکوهیده تیراندازی در مراسم عزاداری یکی از بستگان و اصابت گلوله، جان خود را از دست می دهد.
مستند رادیویی 20 دقیقه ای «راه و بیراه» به تهیه کنندگی و نویسندگی فیروزه بنی طالبی، گویندگی رضا علیدادی و صدابرداری رضا حیدری، اثر برگزیده بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها و نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث است که در آن با آسیب شناسی و پرداختن به ریشه های این رسم نادرست، برای فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی تلاش شده است.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در این آئین با اشاره به نقش تأثیرگذار صدا و سیما در جامعه، بر فرهنگ سازی، انتقال پیام های تأثیرگذار، جلوگیری از ترویج بدعت ها، ناهنجاری ها و رسوم غلط و تلاش برای تقویت و زنده نگهداشتن سنت های اصیل و درست در برنامه های صدا و سیما تأکید کرد.
دکتر کاظمی با تبریک موفقیت های اخیر رسانه استانی در جشنواره های متعدد از تلاش های مؤثر و ماندگار صدا و سیمای استان در روشن سازي ذهن مخاطبان، تلاش برای توسعه، پیشرفت و اعتلای فرهنگی استان، همراهی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و تلاش در برقراری ارتباطی مؤثر و تعاملی سازنده بین مردم و مسئولین تشکر و قدردانی کرده است.
مدیرکل مرکز هم در این مراسم به تنوع آئین، سنت و فرهنگ ها در استان اشاره و برلزوم توجه به احیای سنت های اصیل و غنی و معرفی آداب و تمدن ریشه دار بومی و محلی در برنامه سازی های رسانه ای تأکید کرد.
آقای عظیمی با بیان اهمیت و لزوم اهتمام جدی برای جلوگیری از تداوم این رسوم غلط در استان آن را یکی از دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم و موضوعات اساسی شورای تأمین استان اعلام کرد.
وی با تشکر از خانواده اسدی برای همکاری بی دریغ شان برای تهیه این اثر رادیویی گفت: تولید محتوای تأثیرگذار رسانه ای و تداوم این حرکت فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند حمایت و یاری همه دستگاه های اجرایی و مردم استان است.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا