آخرین خبرها

حضور پرشور مردم در انتخابات بیانگر درک بالای سیاسی آنهاست

به گزارش خبرنگار ایرنا ،سید کاظم دلخوش بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات به عنوان حضور ثبت شده مردم در صفحات انقلاب شکوهمند اسلامی است که نقش تعیین کننده ای در سرنوشت کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه عمل به قانون اساسی مبنا و میثاق ملی کشور است افزود: هرکسی که در تلاش برای کسب مسئولیتی در این کشور است باید براساس قانون اساسی با مردم حرف بزند .
دلخوش تصریح کرد: اعضای منتخب مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید وارد سیاسی کاری شده و علاوه بر استفاده از امکانات شورا به نفع مردم ، باید در شوراها همواره به روی مردم باز باشد .
رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات گیلان با اشاره به تاکید آیات قرآن کریم بر لزوم وجود مشورت در امور و جایگاه والای شوراها تاکید کرد: در صورت انتخاب افراد اصلح و متعهد در شوراها در کشور کمبودی احساس نمی شود.
دلخوش با اشاره به حضور با نشاط و پرشور مردم در پای صندوق های رای گفت: اگر مردم ما با شادی و نشاط در انتخابات شرکت می کنند تنها خواسته شان رسیدگی به مشکلات آنان و تلاش برای عمران و آبادانی محل زندگی و شهر و روستایشان است.
وی با اشاره به اینکه جامعه شاداب توانایی ایستادگی در برابر ناملایمات را دارد یادآور شد: قبول داریم که در نظارت و اجرا نواقصی وجود دارد که مجلس باید به آن رسیدگی کند اما معتقدم کسانی که ساعت ها برای رای گیری در صف انتخابات می ایستند انتظار دارند منتخبانشان پیگیر مشکلات آنان باشند .
دلخوش با اشاره به حضور همه جانبه مردم در همه عرصه های انقلاب به عنوان پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد: منتخبان مردم در شوراها باید قدر این حضور را بدانند و به جای کشمکش های سیاسی به فکر کسب امتیاز از مقامات بالادستی برای شهر و دیار خود باشد.
وی با تاکید بر اینکه حضور پررنگ مردم تاثیر بسیاری در معادلات داخلی و بین المللی دارد افزود: مشارکت مردم با هر سلیقه و عقیده ای در انتخابات علاوه بر افزایش ضریب امنیتی ضریب مسایل سیاسی را نیز بالا می برد .
دلخوش با اشاره به رصد انتخابات از سوی رسانه های بیگانه اظهار کرد:دشمنان این کشور نمی توانند شاهد آبادانی کشوراسلامی باشند و حضور مردم علاوه بر مشارکت آنها در تصمیم گیری های کشور ، تمام معادلات دشمنان را برهم زده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
خبرنگار: رضا اکبری **انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا