آخرین خبرها

آمازون تیوب و اُپن تیوب جای یوتیوب را می‌گیرد؟

آمازون تیوب و اُپن تیوب جای یوتیوب را می‌گیرد؟

به گزارش خبرآنلاین، قطع عمدی سرویس یوتیوب روی اکو شوی آمازون هم زمان با ثبت 2 برند تجاری در آمریکا به نام‌های Amazontube و Opentube باعث شده است تا کارشناسان ادعا کنند که آمازون قصد دارد با پلتفرم ویدئویی مخصوص به سخت افزار خود، یوتیوب را کنار زده و رقیبی سرسخت برای تجارت گوگل شود.

از سوی دیگر گوگل نیز اعلام کرد اپ خود را از روی اکوی تاچ اسکرین آمازون برمی‌دارد و قرار است از اول ژانویه 2018 نیز اپ یوتیوب از روی «فایر تی وی» متعلق به آمازون حذف کند.

در ثبت اختراع آمازون، از «آمازون تیوب» و «اُپن تیوب» به عنوان سرویس غیرقابل دانلود صوتی و ویژوآل روی شبکه وایرلس محلی نام برده شده است. کاربران تحت دو سرویس مذکور قادر به اشتراک گذاری محتوا از جمله متن، صوت و ویدئو و عکس هستند و می‌توانند محتوای دریافتی را فهرست کنند.

غیر از ویدئوی استریمینگ، کاربران فایل‌های خود را به راحتی آپلود کرده و درست شبیه یوتیوب و سرویس‌هایش با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

آمازون همچنین دامنه‌های اینترنتی به نام‌های AlexaOpenTube.com، AmazonAlexaTube.com و AmazonOpenTube.com را برای برندهای مذکور ثبت کرده است.

قطعا آمازون با دراختیار داشتن سرویس‌های کلود و نیز ابزار سخت افزاری می‌تواند برای یوتیوب و گوگل مزاحمت ایجاد کند و گوگل با احساس خطر، تصمیم به نبرد زودهنگام با آمازون گرفته است.

5656

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا