آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدر

علی لقمانی از امکان بکارگیری نیروهای تحصیل کرده در واحدهای تولیدی و خدماتی در قالب طرح کارورزی خبر داد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی رشت علی لقمانی با اشاره به لزوم ارتقاء فرهنگ کار و آمار بالای فارغ تحصیلان شهرستان رشت گفت: بهبود فرهنگ کار به چگونگی مشخص کردن و بکار بردن عوامل اصلی سیستم اجتماعی و تولیدی مرتبط است و اصولا ارتقاء فرهنگ کار تحت تاثیر عوامل متعددی است که از یک طرف به ساختار اجتماعی،سیاسی و فنی جامعه و از طرف دیگر به ساختار طبیعی و اقلیمی هر منطقه مرتبط است و باید با برنامه ریزی مدون و شناخت این عوامل نسبت به ارتقاء فرهنگ کار اقدام کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال 97 تلاش کردیم تا با معرفی طرح کارورزی فارغ تحصیلان به واحدهای تولیدی

و خدماتی اعم از خصوصی،شرکتهای سهامی،تعاونی و …. و رفع موانع و چالشهای مربوط به روابط کارگری و کارفرمایی در این طرح بتوانیم بخشی از نیروهای تحصیلکرده و بیکار شهرستان را در قالب قرارداد قانونی شش ماهه در این واحدها مشغول بکار کنیم.
مدیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی رشت در ادامه اظهار کرد: طرح شش ماهه کارورزی برای کارفرما کاملا رایگان بوده و پس از آن درصورت رضایت از عملکرد کارورز میتواند وی را جذب کند و از معافیت پرداخت سهم تامین اجتماعی کارفرما به مدت 2 سال بهره مند گردد و در طول مدت کارورزی نیز دولت متعهد میگردد تا مبلغی را بصورت ماهیانه به کارورز پرداخت نماید.

لقمانی درپایان با تاکید بر انعقاد قرارداد قانونی با کارورزان در اداره کار گفت: کلیه واحدهای تولیدی و یا خدماتی با گذشتن یکسال از پروانه کسب و حداقل دارا بودن یک نفر بیمه شده میتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند و برای اطلاع از قوانین و دستورالعملهای مرتبط می توانند به وبسایت http://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا با مدیریت تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت در تماس باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا