آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

نماينده تهران: طرح بازنشستگی پیش از موعد عامل اصلي مشکلات صندوق‌های بازنشستگی است/طی ٥ سال آینده پرداختی صندوق ها با کل بودجه دولت برابر مي شود و دولت رسما ورشکسته خواهد شد

کارشناسان معتقدند با روندی که صندوق های بازنشستگی کشور با آن مواجه شده است طی ٥ سال آینده پرداختی صندوق ها با کل بودجه دولت برابر و دولت رسما ورشکسته خواهد شد، یعنی این خطر از خطر حمله امریکا بیشتر اصل نظام را تهدید می‌کند، حال باید پرسید که دولت برای جلوگیري از این بحران چه راهکارهایی را پیش رو دارد؟
به گزارش تدبیرشرق در همین رابطه محمدرضا بادامچی با بیان اینکه خوب است بدانید که بودجه یک‌ساله صندوق تامین اجتماعی، 85 هزار میلیارد تومان است که به نوعی یک سوم بودجه عمومی کشور است، می گوید: به نظر من مجلس باید نظارت خود را بر توزیع این بودجه بیشتر کند. یعنی نمایندگان باید بدانند که این بودجه هنگفت در چه حوزه‌هایی و به چه میزانی قرار است هزینه شود. باید در آینده سیستمی اتخاذ شود که تصمیم‌گیری راجع به این بودجه فقط معطوف به مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان نباشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به این موضوع که یکی از دلایلی که باعث شده صندوق‌های بازنشستگی با مشکل روبرو شوند اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد بود، می افزاید: بخشی از بازنشستگی پیش از موعد به سختی کار برمی‌گردد. به نظر من سازمان تامین اجتماعی و دیگر متولیان امر باید کمک کنند تا کارگاه‌هایی که از مشکلات اساسی برخوردارند و باعث شده کار در این حوزه‌ها به سختی جلو برود، اصلاح شوند.
در انتها بادامچی با اشاره به این موضوع که برخی از شغل‌ها واقعاً با سختی زیادی روبرو هستند و شاید خیلی نتوان برای آن‌ها کار جدی صورت داد ولی بسیاری از کارگاه‌ها با اصلاحی که می‌توانند به کمک دولت انجام دهند، خاطر نشان میکند: قابلیت خروج از سختی کار را دارند و زمانی که این اتفاق بیافتد تا حدودی مشکل بازنشستگی پیش از موعد هم حل می‌شود. یکی دیگر از تصمیمات خوب در این رابطه، تغییر فضاهای کاری است. یعنی کارها را درجه‌بندی کنیم و بگوییم فلان کارگاه خاص که در این مدت کار میدانی داشته حالا تا مدتی به کار اداری روی بیاورد. به نظر بررسی دقیق و اجرای کارشناسی این دو طرح می‌تواند تا حدی به رفع این چالش کمک کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا