آخرین خبرهااستان هایادداشت

فرهام زاهد: آقای وزیر! ادب مرد به ز دولت اوست

عضو شورای اسلامی کلانشهر:

اینکه می گویند درد را از هر طرف بخوانی درد است، گاهی تنها درد نیست، حجم درد ها با هم فرق دارد، گاهی سه کلمه به اندازه‌ی یک دنیا حجم دارد، حجمی که آدمی را خفه می کند. نمی دانم از کجا شروع کنم کلمات می آیند و می روند. اما میان دفت و آمد انبوه کلمات هر بار به نجابت مردم استانم به صبرشان به مهمان نوازیشان و به هرآنچه که بسیاری را عاشق این مردم کرده است می رسم . باید به بسیاری معرفت‌مردم گیلان را که بی هیچ خاستی از دل بر می آید را یادآور شد. همه این حس‌های دلی نسبت به انسان بردل خیلی ها نشسته است. مردمی که پیچیده نیستند، ساده عاشق می شوند و زندگی می کنند عطر برنج و چای را با هیچ‌کجای دنیا عوض نمی‌کنند.

گاهی همین پیچیده نبودن و رفتارهای دلی¬مان در بسیاری موارد ما را عقب انداخته است.شاید خیلی جاها این مردم باید پا روی صبرشان می گذاشتند و عده‌ای را بیدار کنند و آنان بفهمانند که صحنه تاریخ پیوسته بجاست.
از کاستی‌های استان سرشار از ظرفیتم هر چه بگویم درد است. اما حجم بزرگتری از درد را ساعاتی پیش در فایل تصویری که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد دیدم، فیلمی که نشان از توهین وزیر کشاورزی دولت تدبیر‌‌وامید به یکی از مردم سرزمینم می‌داد. کشاورزی که پوست گلویش را گرفته بود تا وزیر حرفش را گوش دهد، کشاورز زبان بود. اما آقای وزیر به جای پاسخ برایش خوردن سبوس تجویز کرد. آقای وزیر ، آیا پاسخ کسانی که سال‌ها کشتزارهای امیدشان به واسطه بی‌برنامه‌گی کلان در کشور به کشتزارهای رنج تبدیل شده است، این است؟این ادبیات و نوع برخورد هیچ مقامی پذیرفته نیست.

آقای حجتی، نمی‌دانم مشاوران شما چه اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهند زیرا اگر کمی از رخدادهای جهان و وضعیت فعلی منطقه و کشور اطلاع داشتید، کشاورزان کشور را تقویت و همه جانبه از آنان حمایت می‌کردید. شما با رفتارتان کشاورزان را از کشت محصول در زمین‌هایشان ناامید می کنید. این امر منجر می‌شود که کاخ نشینان پایتخت بیایند و این زمین ها را از کشاورزان به راحتی خریداری و شروع به ساختمان‌سازی‌های بی‌هدف کنند. زمین های زراعی که می‌توانند در آینده بخش قابل توجهی از آینده غذایی ایران را در افق ۱۰ ساله کشور تامین کنند. آقای وزیر تبعات اینگونه رفتارها نتیجه‌اش چیزی جز رشد فزاینده حاشیه‌نشینی شهری در استان نیست. حاشیه‌ای که برنامه‌ی مشخصی برای آنان صورت بندی نشده است.

نمی خواهم شما را از توهینی که به مردم گیلان کردید دور کنم، می گویم مردم گیلان، چون اکثرشان یا کشاورزند یا کشاورز زاده، بنابراین پرداختن به مطالبات کشاورز گیلانی یعنی پرداختن به توسعه استان گیلان زیرا کشاورزان موتور محرک اقتصادی بازار در گیلان هستند.ای کاش با یک عذرخواهی از مردم گیلان، دورانی را که آبستن حوادث آینده است به خوبی پشت‌سر گذاریم و اتفاق‌های خوبی را رقم زنیم. آقای وزیر تاریخ برای ما تکرار شد اما هر دوبار به شکل تراژدیک‌، آقای حجتی ،«ادب مرد به ز دولت اوست»  عمل به این جمله اصلاح طلب و اصولگرا نمی‌شناسد و همه باید احترام ولی نعمت‌هایمان را نگه داریم. یقین دارم مردم شریف گیلان در سفر بعدی‌تان بیش از پیش از شما مهمان نوازی خواهند کرد، امیدوارم در رسیدگی به مطالبات کشاورزان چهره دست به گلوی کشاورز ما را فراموش نکیند. آقای وزیر تکرار می کنم: «ادب مرد به ز دولت اوست»

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا