آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

فرماندار بندرانزلی خبر داد؛ صدور بیش از 74 هزار بارنامه و جابجایی افزون بر300 هزار مسافر از انزلی

به گزارش تدبیرشرق میرشمس مومنی زاده عصر یکشنبه با تبریک فرارسیدن روز حمل و نقل به همه تلاشگران و فعالان این حوزه مهم و اساسی کشور اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 74 هزار و 77 بارنامه برای انتقال و جابجایی یک میلیون و 630 هزار و 501 تن کالا از مبدا بندرانزلی به شهرهای دیگر صادر شده است.

وی افزود: در همین مدت 306 هزار و 579 مسافر نیز توسط 41 هزار و 20 دستگاه خودروی سواری و اتوبوس به شهرهای دیگر سفر کرده اند.
فرماندار انزلی تاکید کرد: حمل و نقل به عنوان یکی از پایه های اقتصاد در جامعه امروز مورد توجه برنامه ریزان اقتصادی کشور قرار دارد و رسیدن به توسعه پایدار شهری، در گرو تلاش های بی وقفه تلاشگران عرصه حمل و نقل است.

بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و دارای یک پایانه حمل و نقل بار و دو پایانه مسافر است که در بخش مسافر، تعداد پنج شرکت اتوبوسرانی، دو شرکت مینی بوسرانی و سه شرکت سواری کرایه فعال است.

26 آذر سال 1362 در اوج روزهای دفاع مقدس برخی بنادر کشور غیر فعال بود و قابلیت تخلیه و بارگیری نداشتند و از این رو کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بنادر انباشته شده بود که در همان روز به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، کامیون داران سراسر کشور به جنوب و جنوب غرب عزیمت و کالاهای مورد نیاز کشور را حمل کردند و این روز، به موجب فرمان ایشان و لبیک رانندگان و صنوف حمل و نقل جاده ای، به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا