آخرین خبرها

آستارا، یک گام تا مشارکت حداکثری

موسم انتخابات است و بار دیگر نسیم رقابت انتخاباتی آن هم از نوع ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مرزنشین بندر آستارا شروع به وزیدن کرده است.
ایام انتخابات از پرشورترین روزها در زندگی سیاسی هر آستارایی است و کوچک و بزرگ خود را برای حضور در انتخابات آماده می‌کنند و آستارا به واسطه مرزی بودنش قطعه‌ای شاخص از جغرافیای سیاسی ایران اسلامی است.
هم ‌اکنون در آستارا ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر دایر است و بحث انتخابات در محافل خانگی و دوستانه یکی از مطرح‌ترین موضوع‌های روزانه است و هرکس در این عرصه به صراحت درباره انگیزه‌اش برای تمایل به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی سخن می‌گوید.
در برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در آستارا جوانان نقش بسیار پررنگی دارند و اداره برنامه اکثر ستادها برعهده آنهاست، در حالی که هنوز هیچ نظرسنجی دقیقی در جامعه مرزنشین آستارا انجام نشده، اما در بحث‌های انتخاباتی، اهالی سعی می‌کنند براساس نظرگاه‌های خود و جمع‌بندی از برخوردهای خود با جامعه میزان محبوبیت نامزد مورد علاقه خود را به صورت عدد یا درصد بیان کنند.
با توجه به اینکه زمان اندکی به اتمام تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده، شور و هیجان این رویداد سیاسی در شهرستان آستارا به اوج خود رسیده است.
در انتخابات گذشته شوراها، مجلس و ریاست جمهوری در آستارا به صورت میانگین حدود 98 درصد مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و با توجه به شور و حال تبلیغات یک هفته اخیر، تکرار این حضور حماسی دور از انتظار نیست.
در شرایط باقیمانده چند روز تا آغاز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، هیچکس در شهرستان آستارا در به وجود آمدن حماسه حضور حداکثری و شرکت همگانی مردم در این منطقه مرزی کشور تردیدی ندارد.
آری این روزها شهرستان آستارا حال و هوای دیگری دارد و در اکثر محافل عمومی و نیز مجالس خصوصی سخن از نزدیک شدن روز سرنوشت‌ساز 29 اردیبهشت و شرکت گسترده مردم منطقه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
آستارا به لحاظ استقبال مردم مرزنشین از تمام انتخابات های دوره های گذشته در میان مناطق مختلف استان گیلان از آوازه خاصی برخوردار است، مردمی که همواره در خط مقدم تحولات سیاسی و اجتماعی میهن اسلامی قرار داشته و در همه حال حساسیت خود را به تعیین آینده خویش و کشور اسلامی ابراز داشته و این بار نیز خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و در عین حال آگاهانه آماده کرده‌اند.
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا