آخرین خبرها

جزئیات جلسه رئیس جمهور و وزیر خارجه انگلیس / روحانی: از روابط دوستانه و متوازن تهران – لندن استقبال می‌کنیم / جانسون: مصمم به گسترش روابطیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزئیات جلسه رئیس جمهور و وزیر خارجه انگلیس / روحانی: از روابط دوستانه و متوازن تهران – لندن استقبال می‌کنیم / جانسون: مصمم به گسترش روابطیم

رییس جمهور در دیدار «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلستان، با اشاره به ضرورت توسعه روابط دوستانه و متوازن ایران و انگلیس در راستای تأمین و تضمین منافع مشترک، گفت: مناسبات دو کشور باوجود فضای پس از برجام متناسب با ظرفیت‌های همکاری نبوده و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب در روابط و همکاری‌های فیمابین، تلاش بیشتری انجام شود.

 به گزارش «انتخاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و در این دیدار با بیان اینکه همکاری ایران و 1+5 در اقدامی بزرگ منجر به توافق ارزشمند و بین‌المللی برجام شد، اظهارداشت: باید تصمیم و اراده مبنی بر استفاده از فضای پس از برجام برای توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها را در مقام عمل نشان داده و شاهد آثار آن باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به لزوم گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایران و انگلستان در راستای اجرای برجام، خاطر نشان کرد: اجرا و حفظ برجام حائز اهمیت بوده و معتقدیم که همه و بویژه ملت ایران باید بتوانند از منافع برجام بهره‌برداری کنند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدنبال برقراری صلح و ثبات پایدار، پایان یافتن جنگ و خونریزی و ریشه کن شدن تروریسم در منطقه است، گفت: گفتگوی لندن با تهران می‌تواند به همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه منجر شود.

دکتر روحانی افزود: امروز به خوبی روشن است که ایران با نقش آفرینی سازنده خود دو کشور منطقه را از نابودی و تروریسم نجات داده است و هیچ کس نمی‌تواند تردیدی در اقدامات مثبت ایران در منطقه داشته باشد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: شرایط منطقه به گونه‌ای است که نباید در آتش آن دمیده شود و تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارتخانه این کشور به قدس شریف، تصمیمی نادرست و بنزینی بود که در آتش منطقه ریخته شد.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز به واسطه برجام فرصت‌های خوبی برای توسعه روابط و همکاری‌های ایران و انگلستان فراهم شده است، گفت: مصمم به گسترش همه جانبه مناسبات تهران – لندن در بخش های مختلف هستیم.

وزیر امور خارجه انگلستان با تأکید بر اینکه برجام توافق مثبتی است که باید ادامه پیدا کرده و مردم ایران بتوانند از منافع اقتصادی آن بهره‌مند شوند، اظهار داشت: فرصت‌های تجاری و اقتصادی بسیار خوبی در ایران وجود دارد و علاقه داریم شرکت‌های انگلیسی نیز بتوانند در پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایران مشارکت کنند.

جانسون با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامات مثبتی در مسیر مبارزه با تروریسم و توسعه صلح و ثبات در منطقه انجام داده است، گفت: انگلستان تصمیم رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس را اقدامی مناسب قلمداد نمی‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا