آخرین خبرهااستان ها

جعفرزاده: جدول شماره ۱۷ از لایحه بودجه سال ۹۷ حذف شد بودجه تمامی دستگاه‌های موازی‌کار ذیل وزارت فرهنگ می‌گنجد

به گزارش تدبیرشرق غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت از حذف جدول شماره ۱۷ در لایحه بودجه سال ۹۷ دولت خبر داد و گفت: تعدد دستگاه‌های فرهنگی موازی که بودجه مستقل دریافت می‌کنند، یکی از بزرگترین دغدغه‌های فرهنگی کشور در سال‌های اخیر به شمار می‌رود چراکه هیچ دستگاه سیاستگذار مشخصی نیز پاسخگوی عملکرد آن‌ها نبود اما وزیر فرهنگ در آخرین دیدار خود با نمایندگان اعلام کرد در لایحه بودجه سال آینده بودجه تمامی این دستگاه‌های موازی‌کار با وزارت فرهنگ، ذیل این وزارتخانه آمده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با حذف جدول معروف شماره ۱۷ -که شامل بودجه‌ریزی برای برخی از دستگاه‌های فرهنگی است- از لایحه بودجه سال ۹۷ به یقین اتفاق بسیار خوشایندی برای حوزه فرهنگ رخ داده است.

وی با بیان اینکه این تصمیم با توجه تنگ‌های اقتصادی موجود در کشور و ضرورت خارج کردن حوزه فرهنگ از انفعال از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: بر این‌ اساس دیگر برای این دستگاه‌ها بودجه ریزی مستقیم نخواهد شد، بلکه بودجه آن‌ها در اختیار وزرات فرهنگ قرار گرفته و این وزارتخانه بر حسب صلاح‌دید خود به آن‌ها بودجه خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: از آنجا که این دستگاه‎ها عموما به مراکز قدرت متصل هستند و این بودجه باعنوان کمک به دستگاه‌های مذکور پرداخت می‌شود، سازمان‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات حق نظارت به نحوه صرف این بودجه را نیز نداشتند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی ۳۹ سال گذشته دولت‌ها بودجه این دستگاه‌ها را باعنوان “کمک” در لایحه بودجه ذکر می‌کردند اما اکنون پس از حذف آن، مجلس قدرت بیشتری برای حمایت و تصویب لایحه بودجه بودن جدول شماره ۱۷ دولت را دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا