آخرین خبرها

بازاریان آستارا : در انتخابات حضوری پر شور خواهیم داشت

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا؛ اصناف همواره به عنوان بازوی توانمند انقلاب اسلامی نقش غیر قابل انکاری در صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور داشته اند.
یکی از آن صحنه های حساس و خطیر، انتخابات است و بازاریان بازار ساحلی آستارا در کنار نقش آفرینی خود در عرصه های اقتصادی و تجاری به مشارکت حداکثری در روز 29 اردیبهشت ماه می اندیشند.
این روزها حال و هوای حاکم در بازار ساحلی آستارا، انتخاباتی است و بیشتر بازاریان پوسترهای نامزدهای مورد علاقه خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر را بر دیوار مغازه های خود نصب کرده اند.
فرمانداری هم، مکانی را برای سخنرانی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر در بازار ساحلی آستارا در نظر گرفته است که نشانگر اهمیت جایگاه این مکان مهم تجاری است.
در آستانه انتخابات، فضای موجود در بازار ساحلی و صحبت های بازاریان، نشانگر عزم جدی این قشر برای حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های رای است.
محمد تعلیمیان از بازاریان جوان آستارایی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون مردم با حضور در همه انتخابات به تکلیفی که امام راحل بر دوش آنان گذاشته، به خوبی عمل کرده اند.
وی افزود: اساس نظام اسلامی ایران بر پایه رای و اندیشه مردم بوده و وظیفه همه ماست تا برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات حضور یابیم.
هادی طبیب زاده از دیگر بازاریان آستارا گفت: دشمنان ایران اسلامی دوست دارند که مردم حضور کمرنگی در انتخابات و سایر صحنه های انقلاب و نظام داشته باشند و ما باید با حضور با شکوه و گسترده خود در انتخابات پیش رو، مشت محکمی بر دهان آنها بزنیم.
وی با اشاره به اینکه بازاریان با حضور پرشور در انتخابات، همواره به وظیفه شرعی خود عمل کرده اند، افزود: از نامزدهای شورای اسلامی خواستاریم بعد از موفقیت در دوره پنجم به شعارهای خود به خصوص در رابطه با ساماندهی بازار ساحلی عمل کنند.
محمد محمدی از دیگر بازاریان شهرستان آستارا، اظهار کرد: مشارکت مردمی محور اصلی توسعه جوامع است و هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد، نشانه افزایش خرد جمعی در آن جامعه است.
وی ادامه داد: از رئیس جمهوری منتخب انتظار داریم با توجه به موقعیت مرزی شهرستان آستارا با برنامه ریزی دقیق و مدون به رونق تجارت در این منطقه کمک کند تا زمینه پویایی بیش از پیش بازار ساحلی این شهرستان فراهم شود.
شهین کوششیان از دیگر بازاریان شهرستان آستارا گفت: با توجه به اهمیت این دو انتخابات، مردم باید در انتخاب نامزد اصلح و آگاه دقت کنند و نامزدها نیز باید با دادن شعارهای واقعی و در چارچوب قوانین، دیدگاه های خود را به صورت شفاف ارائه کنند.
وی افزایش افسار گسیخته اجاره بها و نبود نمای بیرونی مناسب در بازار ساحلی را از دغدغه های بازاریان خواند و گفت: از منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر انتظار داریم نسبت به برطرف کردن مشکلات بازار همت کنند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان آستارا نیز گفت: اصناف همواره برای خلق حماسه در کشور، پیشگام بوده اند و در این انتخابات همه اصناف آستارا رای خواهند داد.
عارف باباشپور تصریح کرد: کسبه به سبب ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم، در راستای دعوت از آنها برای حضور حداکثری در روز انتخابات می توانند موثر باشند.
حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب در بازارچه ساحلی آستارا متمرکز شده در این شهرستان فعال است.

***
فرماندار تالش گفت: این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری 200 هزار نفر جمعیت دارد که 130 هزار نفر آن واجد شرایط رای دادن هستند.
سید عیسی مهدوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تالش افزود: 120 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای تالش، لیسار، حویق، چوبر و اسالم و یکهزار و 434 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان نام نویسی کرده بودند و صلاحیت 118 نامزد در حوزه های شهری تایید شد و تاکنون سه نفر از آنها انصراف داده اند .
وی اظهار کرد: 343 صندوق اخد رای برای شهرستان تالش پیش بینی شده است و 86 صندوق در شهرها و بقیه در روستاها مستقر خواهد شد و حدود هفت هزار نیروی انسانی در قالب هیات های اجرایی، نطارت و عوامل انتطامی برگزاری انتخابات سالم و قانونمند را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر تالش به صورت الکترونیکی خواهد بود و به این منظور 47 شعبه اخد رای پیش بینی و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
مهدوی ادامه داد: اعضای شعب اخذ رای، نمایندگان فرماندار و هیات های اجرایی و بازرسی آموزش های لازم را دیده اند و صندوق های آرا در روز پنجشنبه به مناطق کوهستانی و صعب العبور فرستاده خواهد شد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت، چهار بخش، 9 دهستان و پنج شهر در شمال غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگاران : یوسف هدایتی ، سید محمدی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124 /7106/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا