آخرین خبرهاسیاسی

خرسند: اقدام ترامپ موجب توجه مجدد کشورهای اسلامی به موضوع فلسطین شد

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم آمریکا برای انتقال پایتخت خود به بیت المقدس یک حماقت محض است، گفت: این اقدام موجب شد موضوع فلسطین بار دیگر در صدر توجه کشورهای اسلامی قرار بگیرد.

به گزارش تدبیرشرق حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند، با بیان اینکه اقدام آمریکا در انتقال پایتخت خود به بیت المقدس در کوتاه مدت و درازمدت به ضرر جبهه استکبار بوده و نابودی اسرائیل را سرعت می دهد، اظهار کرد: رهبر انقلاب هم اشاره کردند که دلیل این اقدام آنها عجز و نه قدرت دشمن است. البته این اقدام برنامه ریزی شده انجام شده و باید ببینیم چه زمینه هایی فراهم شده که آمریکا این اقدام را انجام داده است. این اقدام به خصوصیت فردی ترامپ بر می گردد که وی فردی ناشی بوده و عقلانیت در کارهایشان وجود ندارد، اما از سویی توافقات پشت پرده سران برخی کشورهای اسلامی و عربی نیز در این اقدام موثر بوده است زیرا آنها به دنبال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در سال های اخیر روابط سران برخی کشورهای اسلامی از جمله رژیم عربستان با رژیم صهیونیستی عادی سازی شده بود، خاطرنشان کرد: آمریکا وقتی دید که رژیم صهیونیستی از نظر برخی کشورهای اسلامی دیگر اشغالگر و منفور نیست، اقدام به انتقال پایتخت خود گرفت. اما آمریکا با این کار حماقت به خرج داد زیرا تلاش آمریکا برای ایجاد جنگ های نیابتی، مسلمان کشی، فتنه انگیزی و راه انداختن جنگ های مذهبی در منطقه برای آن بود که دشمنی‌ها را از اسرائیل دور کند با این وجود  اقدام اخیر ترامپ موجب شد کشورهای اسلامی بار دیگر رژیم صهیونیستی را دشمن شماره یک خود تلقی کرده و راه را برای مقابله با اسرائیل گم نکنند.

خرسند ادامه داد: دشمن تلاش کرد با ایران هراسی، ایران را دشمن کشورهای منطقه قلمداد کند اما اقدام اخیر ترامپ موجب شد که عدو سبب خیر شود و مسلمانان بار دیگر اسرائیل را به عنوان دشمن شماره یک خود تلقی کنند. امروز یک موجی فراگیر در کشورهای اسلامی علیه رژیم متجاوز و آدم کش رژیم صهیونیستی که پایبند به هیچ یک از مقررات بین المللی و اخلاقی نیست به راه افتاده است و دشمن آرزوی اینکه بیت المقدس را پایتخت خود کند، به گور خواهد برد. این اقدام سقوط رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر می‌کند.

وی در پایان گفت: از سویی ماهیت رژیم هایی مثل عربستان برای کشورهای اسلامی مشخص شد. اقدام اخیر ترامپ محکی است برای دولت‌های اسلامی که معلوم شود که کدام دولت‌ها برای احقاق حقوق ملت فلسطین تلاش می کنند و  کدام دولت‌ها به یک بیانیه دادن بسنده می کنند. عربستان در این امتحان مردود خواهد شد چون آنها زمینه ساز اقدام احمقانه ترامپ شدند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا