آخرین خبرها

اعضای شعب اخذ رای آستارا با فرآیند انتخابات آشنا شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آستارا روز سه شنبه در این همایش آموزشی فرایند انتخابات در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: حدود 700 نفر در 94 شعبه اخذ رای در آستارا به عنوان عوامل اجرایی مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.
محمد مهدی مظفری با اشاره به اینکه دقت در مراحل اخذ رای باید مد نظر عوامل اجرایی باشد، افزود: هر شعبه اخذ رای پنج تا هفت نفر عضو دارد و یک رئیس، یک نائب رئیس و بقیه به عنوان عضو در هر شعبه فعالیت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اولین اقدام اعضای هیات اجرایی در شعب اخذ رای زدودن آثار تبلیغات نامزدهاست، ادامه داد: اعضای هیات اجرایی بر اساس حکم ابلاغی اجازه فعالیت در شعبه اخذ رای را دارند و از فعالیت افرادی که حکم نداشته باشند جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: رای دهندگان باید در روز رای گیری 18 سال تمام، شناسنامه و کارت ملی داشته باشند و هرگونه تخلف و بداخلاقی احتمالی باید توسط مجریان امر گزارش شود تا با خاطیان برابر قانون برخورد لازم صورت گیرد.
مظفری با اشاره به اینکه انتخابات امسال از حساسیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: انتخابات مظهر اراده ملت در حاکمیت کشور محسوب می شود و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای از اهمیت خاصی برخوردار است.
از مجموع 381 نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا در آستارا، 92 نفر در بخش لوندویل، 214 نفر در بخش مرکزی، 19 نفر در شهر لوندویل و 56 نفر در شهر آستارا رقابت می کنند.
***
آستارا – ایرنا – همایش حامیان حجت الاسلام روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور جمعی از شهروندان و هواداران وی در شهرستان آستارا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام جعفر موسوی استاد حوزه علمیه اردبیل شامگاه دوشنبه در این آئین در مسجد صاحب الزمان (عج) آستارا گفت: تمام نامزدها قابل احترام هستند ولی باید فرد اصلح را انتخاب کرد تا کشور به مرزهای پیشرفت برسد.
وی برجام را از موفقیت های بزرگ دولت یازدهم خواند و افزود: این موفقیت باعث بهبود شرایط اقتصادی و تجاری کشور شد و نتیجه درخشان این امر در بلند مدت آشکار خواهد شد.
وی خودکفایی در تولید گندم را از اتفاقات خوب و ماندگار دولت تدبیر و امید ذکر و اضافه کرد: امیدواریم مردم با حضور پرشور و آگاهانه خود، این کشور را بیش از پیش در مسیر توسعه قرار دهند.
فرهاد دلق پوش نماینده مردم آستارا در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: در اواسط دهه 80 فسادهای اقتصادی بزرگ، بیکاری و فاصله طبقاتی را با نام دولت پاک در کشور شاهد بودیم.
وی افزود: خوشبختانه با اعتماد مردم به دولت دکتر روحانی شاهد بازگشت امید، عزت،کرامت و موفقیت برجام با رویکرد برد برد بودیم.
وی با بیان اینکه مردم در سال 92 با حضور آگاهانه خود معادلات زیاده خواهان را بر هم زدند، تصریح کرد: ایران اسلامی هفت درصد ثروت جهان را به خود اختصاص داده است ولی سهم ما از اقتصاد جهان شش دهم درصد است که با برنامه ریزی مدون متکی بر تولید داخلی می توان معضل بیکاری را برطرف کرد.
دلق پوش با اشاره به اینکه احقاق حق اقشار مختلف جامعه در سایه همبستگی ملی امکان پذیر می شود، افزود: عده ای با تقسیم مردم به چهار درصد غنی و 96 درصد فقیر بر طبل زیاده خواهی می کوبند و این در حالی است که خود این افراد جزو همان چهار درصد هستند.
وی با بیان اینکه برای جلب آرا نباید از مقدسات و اعتقادات دینی و عقیدتی مردم هزینه کرد، اضافه کرد: خوشبختانه دولت روحانی در بسیاری از بخش ها نظیر کشاورزی، معیشت، بهداشت و آموزش موفق عمل کرد و ما امروز شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری خارجی در این کشور هستیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124 /6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا