آخرین خبرها

مرکز اسناد سازمان انرژی اتمی در البرز افتتاح شد

مرکز اسناد سازمان انرژی اتمی در البرز افتتاح شد

استان‌ها > البرز – ایرنا نوشت : معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که با افتتاح مرکز اسناد سازمان انرژی اتمی امکان حفظ بیش از بیست میلیون سند این سازمان فراهم شد.

علی اکبر صالحی روز دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته ای در کرج، گفت: مرکز اسناد سازمان انرژی سال 1388کلنگ زنی اما در تکمیل آن وقفه ای ایجاد شد.
در این آئین علاوه بر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان کشور اتریش نیز حضور دارند.
وی افزود: از سال 92 دوباره این پروژه احیاء شد و امروز شاهد افتتاح بخش اول این پروژه عظیم هستیم.
رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: با این پروژه می توانیم میلیون ها سند حساس و مهم صنعت هسته ای را به طور مطمئن ذخیره و نگهداری کنیم.
وی خاطر نشان کرد: برای بخشی از اسناد در بوشهر مشکل ایجاد شده بود که همکاران این اسناد را احیاء کردند و قرار شد اسناد مهمی که در سازمان تولید می شود در این مرکز حفاظت شود.
صالحی گفت: این مرکز بر اساس آخرین تحولات علم حفظ اسناد ایجاد شده و با نیروها و امکاناتی که دارد، مرکز منحصر به فردی در ایران است.
رییس سازمان انرژی اتمی افزود: فاز اول این مرکز امروز راه راندازی می شود و زیربنای آن یازده هزار متر است و بخش عمده اسناد در سه طبقه این بنا در زیر زمین نگهداری خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد:‌ با تکمیل این مرکز امکان نگهداری بیش از بیست میلیون سند فراهم می شود.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا