آخرین خبرها

پاک آیین: اصلی‌ترین منبع قدرت ملی یک کشور مردم هستند

پاک آیین: اصلی‌ترین منبع قدرت ملی یک کشور مردم هستند

از ترفندهای دشمن در آستانه انتخابات تلاش بر منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات از طریق نا امید کردن مردم است

بین الملل > دیپلماسی – پاسخ محسن پاک آیین سفیر اسبق ایران در آذربایجان به این سوال که مشارکت بالا در انتخابات چه تاثیری بر امنیت ملی و امنیت منطقه ای دارد و رئیس جمهوری کدامیک از نامزدها بیشتر به نفع سیاست خارجی کشور است؟

اصلی ترین منبع قدرت ملی یک کشور مردم هستند. مبنای قدرت ملی هر کشوری که متکی به آرای مردم است، رضایت جامعه می باشد که در انتخابات جلوه می کند. در واقع مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور، تبلور قدرت ملی به‌شمار می‌آید. به این معنا که توسعه و تقویت میزان مشارکت مردمی در انتخابات، نیروی مولد  اقتدار یک کشور است. اقتدار ملی نیز توانایی کشور برای رفع  تهدیدها و تامین امنیت را افزایش داده و ثبات و آرامش ایجاد می نماید.

به همین دلیل است که یکی از ترفندهای دشمن در آستانه انتخابات تلاش بر منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات از طریق پاشیدن بذر ناامیدی و سیاه نمائی و تحقیر دستاوردهای نظام می باشد.  مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نمادی از همبستگی ملی استو اقتدار و مقبولیت نظام را نشان می دهد و می تواند تهدیدات و مخاطرات امنیتی را خنثی کرده یا کاهش دهد.در کشورهائی مثل ایران که تنوع قومی، مذهبی و زبانی وجود دارد، حضور در انتخابات تاثیر مضاعفی در افزایش ثبات، همبستگی و اقتدار نظام دارد. و در یک کلام پیام روشن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ، بی اثر نمودن هر نوع تهدید، تحریم و آسیب امنیتی بوده و تبلور اقتدار ملی  و عزم جامعه برای دفاع از هویت اسلامی و ملی خود می باشد.

40310

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا