آخرین خبرهاسیاسیملی

تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران را به موقع و با قاطعیت پاسخ می دهیم

در نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر دفاع ،مدیران عامل سازمان ها و شرکت های وابسته به این وزارتخانه، ضمن بررسی آخرین دستاوردهای وزرات دفاع، بر افزایش توان دفاعی کشور باتوجه به تهدیدات دشمنان تاکید شد.
در نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر دفاع ،مدیران عامل سازمان ها و شرکت های وابسته به این وزارتخانه، ضمن بررسی آخرین دستاوردهای وزرات دفاع، بر افزایش توان دفاعی کشور باتوجه به تهدیدات دشمنان تاکید شد.

به گزارش تدبیرشرق، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این نشست با خیرمقدم به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و با قدردانی مجدد از رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی به وی اظهار داشت: اعتماد بالای نمایندگان محترم، پشتوانه ارزشمندی برای ادای تکلیف و پیشبرد اهداف، راهبردها و برنامه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیلی از تحولات دفاعی منطقه افزود: سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی است و تحت تأثیر هیچ تهدید، تحریم و فشاری قرار نمی گیرد و متناسب با انواع تهدیدات پیش رو و شرایط ژئوپلتیکی کشور به پیش می رویم.
وی با اشاره به اینکه قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای هیچ دشمنی قابل تصور نیست، تصریح کرد: اگر امروز آمریکایی ها همانند برخی از مقاطع در 16 سال گذشته که با وقاحت از تهدید نظامی به عنوان گزینه روی میز سخن می گفتند و در حال حاضر دیگر از این موضع بی اثر سخن به میان نمی آورند به دلیل قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین گفت:جمهوری اسلامی ایران به یک قابلیت دفاعی راهبردی بسیار بالایی دست یافته است تا جائیکه امروز می توانیم انواع تهدیدات علیه نظام اسلامی را در دو حوزه درون و برون مرزها “به موقع، باقاطعیت و با شدت” سرکوب کنیم.
حاتمی با بیان اینکه به تمام مولفه های دفاع راهبردی با اتکا به توانمندی های متخصصین داخلی دست یافته ایم و دشمن به طور کامل به این قدرت آگاه است، خاطرنشان کرد: دشمنان به زعم خود برای تضعیف همین مولفه ها اقدام به تحریم سپاه پاسداران، توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان کرده اند.
وی اظهار داشت :ایران اسلامی با داشتن قابلیت های موثر دفاعی به چنان قدرت، اقتدار و توانی دست یافته که برای دشمنان قابل باور نیست.
حاتمی تصریح کرد: درصدد آن هستیم تا با تعامل هر چه بیشتر با دولت و مجلس شورای اسلامی این قابلیت های دفاعی را ارتقا دهیم.
وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به لحاظ نظامی و دفاعی در بهترین شرایط قرار داریم، تاکید کرد: می بایست از منابع و بسترهای در اختیار در راستای ارتقاء هر چه بیشتر قابلیت دفاع راهبردی کشورمان استفاده کنیم.
وی با اشاره به پشتیبانی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تصویب قانون مقابله با تهدیدات آمریکا خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون نقض حقوق بشر و مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا علیه ملت ایران به ویژه تقویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می کنم؛ چرا که این اقدام همت، قاطعیت و یگانگی ملت ایران برای مقابله با زیاده خواهی های دشمن را در پی داشت.
وزیر دفاع در ادامه با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت های وزارت دفاع اظهار داشت: در این دوره بر تقویت و بالندگی توان دفاعی با توجه به تهدیدات دشمنان تمرکز کرده ایم و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.
حاتمی با تشکر از همکاری مجلس شورای اسلامی به ویژه رئیس و اعضای کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی، نقش مجلس در تقویت اقتدار دفاعی کشور را بسیار کلیدی و مهم دانست و افزود: دولت و مجلس با تمرکز بر برنامه های اولویت دار و اساسی نیروهای مسلح می توانند بسیاری از مشکلات و موانع پیش رو را از میان بردارند و بر استحکام و قدرت بازدارندگی کشور بیفزایند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش و فعالیت جهادی وزیر، مدیران، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع، حمایت جدی مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را از مباحث راهبردی قدرت دفاعی اعلام کرد و گفت: براین اساس تصمیمات خوبی در مجلس برای تقویت بنیه دفاعی گرفته شده است.
علاءالدین بروجردی تقویت و اهتمام ویژه در حوزه های مختلف دفاعی نظیر پدافند هوایی، حوزه موشکی، دیپلماسی دفاعی، صنایع هوایی و … را از اولویت ها برشمرد و افزود: برگزاری رزمایش های مشترک نیروهای مسلح کشورمان با سایر کشورهای مسلمان می تواند در دستور کار قرار گیرد.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان دیدگاه ها و نظرات خود بر ضرورت افزایش اقتدار دفاعی و تقویت نیروهای مسلح و همچنین حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور پیشبرد اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا