آخرین خبرها

شور انتخاباتی در شهرستان لاهیجان اوج گرفت

از روز پنجشنبه هفته گذشته فضای شهر و روستا در شهرستان لاهیجان رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است و با نزدیک شدن به روز رای گیری هر روز بر هیجان انتخاباتی نسبت به روز قبل افزوده شده و فعالیت ها بیشتر و فراگیرتر می شوند.
با اینکه رقابت های انتخاباتی با اوج کار کشاورزی همراه شده است و از یک سو بسیاری از مردم در باغ ها درحال برداشت برگ سبز چای هستند و از طرف دیگر تعداد زیادی از مردم پای در خاک و گل نشاء برنج دارند اما عصرها در خیابان های اصلی شهر غوغایی بر پا است .
این هفته غروب های شهر لاهیجان خاطرانگیز و ماندنی است ، شور و هیجان در بخش مرکزی شهر موج می زند ، خیابان های منتهی به میدان شهدا مملو از جمعیت و تجمع های نشاط انگیز در داخل و بیرون ستادها به گونه ای است تا جایی که برخی ساعات پیاده راه ها از جمعیت بند می آیند.
این هفته همه می آیند چون می دانند که رونق برگ های سبز چای باغ های آنان ، برکت خوشه های بوته های برنج آنان و شیرینی طعم کلوچه ها در گروه سیاست درست و مدبرانه و به انتخاب افراد بستگی دارد .
همگان دریافته اند که تار و پود سیاست در همه امور تنیده شده است و بی تفاوتی نسبت به سرنوشت سیاسی و انتخابات و انتخاب شوندگان نه تنها راه به جایی نمی برد بلکه راه به بیراهه و سقوط در سیاه چال های عقب ماندگی است.
مردم می دانند که اقتدار مدیریتی و سیاسی کشور در گرو برگزیدن افرادی است که باید چهار سال این کشور را به سامان برسانند ، کاستی ها را رفع نمایند و خوشه های امید و شادی را در مزارع دل خلق برویانند.
سه نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در این شهر ستاد انتخاباتی دایر کرده اند و بیشتر ستادهای کاندیداهای شوراهای شهر لاهیجان نیز در حاشیه میدان اصلی مستقر هستند، طرفداران در محدوده مغازه هایی که به عنوان ستاد به فعالیت انتخاباتی تبدیل شده اند در عین رقابت و تلاش برای بالابردن رای کاندیدای خود بسیار زیبا و عاقلانه در جوار هم با تجمع های پر شور و پر هیجان در عین حال دوستانه بدون هیچ اهانتی فعالیت های رقابتی را ادامه می دهند.
در شهرهمیشه سبز لاهیجان در کنار هم بودن در عین حال رقیب هم بودن نشاط و شور انتخاباتی را دو چندان ساخته است و هیچ نامزدی در اینجا دیگری را تخریب نمی کند و از افشاگری های بی اساس و بی مورد و خدشه دار کردن رقیب خبری نیست .
بسیاری از فعالان سیاسی شهر بر این باورند که افزایش نامزدهای انتخاباتی شوراها نسبت به دوره های قبل و به صحنه آمدن اقوام و خویشاوندان نامزدها در این شهرستان و پخش مناظره های انتخاباتی بر این حرکت و جنب و جوش انتخاباتی تاثیر بسزایی داشته است.
یک فعال اجتماعی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:مردم دریافت اند که انتخابات مظهر تجلی اراده عمومی است و نقش مردم و مشارکت به عنوان یک فاکتور به نظام سیاسی و ریاست جمهوری و پارلمان محلی مشروعیت می بخشد.
محمدعلی اخوان افزود: داشتن پشتیبانی مردمی باعث اقتدار نظام سیاسی می شود که با برگزاری انتخابات شوراها به عنوان پارلمان کوچک و محلی با مردمی مطالبه گر در مدیریت شهری مواجه هسیتم، مردمی که پس از انتخابات مدیریت شهری به اضافه اشتغال را در مسیر توسعه پایدار از شهرداری و شورا مطالبه خواهند کرد.
وی تصریح کرد: خوشحال هستیم که در سال 96حقوق شهروندی در روند رقابت های انتخاباتی دارای اهمیت و اولویت شده است .
یک شهروند دیگر لاهیجانی گفت: در این دوره از رقابت های تبلیغاتی نیروهای جوانتر و سالمتر پا به عرصه رقابت های انتخاباتی شوراها گذاشته اند و دنبال آبادانی و توسعه شهر و منطقه خود هستند.
محسن اسماعیلی افزود:با حضور کاندیداهای جوانتر و پر انرژی تر امسال شور و انگیزه بیشتری در فعالیت های شوراها در شهر لاهیجان دیده می شود.
یک بانوی لاهیجانی و فعال سیاسی نیز گفت:تعدد نامزدها نشانگر علاقه بیشتر مردم به حساس بودن نسبت به سرنوشت سیاسی خود چه در سطح کلان و چه در سطح مدیریت شهری است .
نسیم محمدپور اظهارداشت:در این دوره برای شهروندان تخصص نقش کلیدی در شوراهای شهر پیدا کرده است و بسیاری تصمیم گرفته اند به افراد متخصص در زمینه مدیریت شهری رای دهند.
وی خاطرنشان کرد:در شهر لاهیجان در این دوره شمار نامزدها افزایش یافته است که افزایش این نامزدها در شمار رای دهندگان و شور انتخابات نیز تاثیر دارد و این تعدد موجب می شود که هرکس کاندیدای مورد نظر خود را پیدا کند و افکار عمومی بیشتری نسبت به رقابت ها حساس شوند.
آری این روزها کسی به نغمه ها و آواهای آن سوی مرزها توجه ندارد همه به جمع رقابت های نشاط انگیز انتخابات می پیوندند چون معتقدند کسی از آن سوی آب ها گره ای از ما نمی گشاید بلکه همه چشم طمع بر منابع غنی کشور دارند و تجربه های تاریخی نیز این را ثابت می کنند.
پس بیایید همه در کنار هم خود مقدرات و سرنوشت سیاسی خود را تعیین کنیم زیرا سرنوشت فردی ما نیز در گرو سرنوشت سیاسی و مدیریت شهر ماست.
دو هزار و 200 نفر در شهر و روستاهای لاهیجان برای تصدی کرسی های پنجمین دوره شوراها در این شهرستان با هم به رقابت می پردازند که 80 نفر در شهر لاهیجان و 15نفر در شهر رودبنه و بقیه در روستاها کاندیدا هستند.
شهرستان لاهیجان بر اساس آخرین سرشماری 167هزار و 544نفر جمعیت دارد که حدود 133هزار نفر آنها می توانند در این دوره از انتخابات رای دهند.
خبرنگار :فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا