آخرین خبرها

فعال بودن 2هزار و 76 واحد صنعتی در قم

فعال بودن 2هزار و 76 واحد صنعتی در قم

استان‌ها > قم – ایرنا نوشت؛ سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به وجوددو هزار و 357 واحد صنعتی تولیدی در این استان گفت: از این تعداد 2 هزار و 76 واحد فعال می باشد.

محمود سیجانی روز چهارشنبه با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: 281 واحد صنعتی نیز در وضعیت راکد قرار دارند.
وی تعداد واحدهای صنعتی راه اندازی شده در استان از آغاز سال 96 تا پایان مهرماه را 102 مورد ذکر کرد، و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 93 واحد بوده، افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: این تعداد واحد برای یکهزار و 63 تن اشتغال ایجاد کرده است، که در قیاس با هفت ماهه سال گذشته که 898 تن بوده روند صعودی محسوسی را نشان می دهد.
سیجانی همچنین مبلغ سرمایه گذاری صورت گرفته بواسطه این تعداد واحد تاسیس شده در سال جاری را کمتر از سال قبل دانست، و افزود: در شرایطی که رقم سرمایه گذاری انجام شده در سال جاری بالغ بر یکهزار و 500 میلیارد است، رقم سرمایه گذاری همین بازه زمانی در سال 95 یکهزار و 700 میلیارد ریال بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود فرش دستباف را درکنار مبلمان، کفش و دمپایی، سنگ و سوهان از خوشه های کسب و کار استان خواند، و افزود: رقم صادرات فرش قم در سال 96 در حالی بالغ بر چهار میلیون دلار است، که به اذعان صادر کنندگان و مطابق آمارهایی که بیان گر صادرات قم از مبادی غیر از گمرک این استان است، تا مرز 30 میلیون دلار نیز بر آورد می شود.
وی همچنین با اشاره به صادرات 68 هزار و 345 تن انواع کالا به ارزش 92 میلیون و 643 هز ار دلار از قم در نیمه نخست امسال، اضافه کرد: از آنجا که محصول های صادراتی قم از طریق گمرکات استان های دیگر صادر می شود، رقم دقیقی از حجم صادرات این استان در دست نیست.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا