آخرین خبرها

تاکید فرماندار آستارا بر اصلاح روش های برخورد با قاچاق کالا در این شهرستان

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز شنبه در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در فرمانداری آستارا گفت: در برخورد با قاچاق کالا محور عمل باید نگاه مقام معظم رهبری باشد و ملاحظات منطقه ای و مصادیق آن نیز بر اساس قانون در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: بازنگری در برخی رفتارها ، قوانین و توجه به ملاحظات محلی و منطقه ای موجب می شود تا برخوردها عادلانه تر باشد.
وی بیان کرد: کسی در ضرورت برخورد قانونی با متخلفان، شکی ندارد اما رویه های یکسان برای تمام نقاط کشور نمی تواند چندان اثربخش باشد.
رنجکش گفت: باید با توجه به قوانین حمایت از کسب و کارهای مردم، شرایط شهرستان هایی مانند آستارا که در حوزه مرزی قرار دارند، در نظر گرفته شود.
وی یاد آور شد: برخورد با هرگونه هنجارشکنی و رفتارهای فراقانونی افرادی که از طرق مختلف اقدام به قاچاق می کنند، ضرورتی انکار ناپذیر است اما باید مبادی ورودی قاچاق بسته و با متخلفان در سرچشمه این پدیده برخورد شود.
فرماندار آستارا گفت: این شهرستان مرکز ورود کالای قاچاق نیست و امکان دارد کالاهایی از نقاط مختلف کشور به این منطقه انتقال داده شود.
او بر ضرورت آموزش کسبه و مجریان مقابله با قاچاق کالا در شهرستان آستارا تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی برای فرهنگ سازی در این زمینه شد.
رنجکش گفت: بخش مهمی از تحقق اقتصادمقاومتی، فرهنگ سازی و توجه به مصرف کالاهای داخلی است و باید جامعه را به سوی مصرف تولید داخلی هدایت کرد.
وی یادآور شد:حقوق شهروندی یک ضرورت در برخورد با قاچاق کالاست و باید در نظر گرفته شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان نیز در این دیدار با تاکید بر اصلاح برخی قوانین و روش های برخورد با قاچاق، بر ضرورت فرهنگ سازی در این راستا تاکید کرد.
رضا قشلاقی گفت: آماده ایم با همکاری فرمانداری آستارا در این زمینه گام برداریم و با فرهنگ سازی به سمت اصلاح شیوه ها و برخورد اصولی با قاچاق کالا حرکت کنیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و به لحاظ گردشگر پذیر بودن این شهرستان، با قاچاق کالا به خصوص پوشاک در آستارا با جدیت مقابله می شود.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا