آخرین خبرها

توئیت تازه ترامپ برای “کیم جونگ اون”: من هرگز به تو نگفتم کوتاه و چاق؟!/ عکس

توئیت تازه ترامپ برای “کیم جونگ اون”: من هرگز به تو نگفتم کوتاه و چاق؟!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماجرا از آنجایی آغاز شد که کیم جونگ اون روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را “پیر دیوانه” خطاب کرد. در همین باره ترامپ در توئیتر خود خطاب به کیم نوشت: «چرا کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) به من توهین و مرا «پیر» خطاب می‌کند، با وجود اینکه من «هیچ وقت» به او «چاق و قدکوتاه» نمی‌گویم؟ سخت تلاش می‌کنم که با او دوست شوم و شاید روزی چنین اتفاقی رخ دهد.»

در همین حال ایرنا گزارش داده است: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عصر شنبه (به وقت محلی) چند پست در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد؛ در یکی از آن‌ها از موافقت چین برای افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی سخن گفت و در دیگری با ادبیاتی غیرمتعارف خواستار دوستی با رهبر این کشور شد.

ترامپ در نخستین توئیت خود نوشت: رئیس جمهور شی (از چین) گفته است که تحریم‌ها علیه کره شمالی را افزایش می‌دهد. او می‌خواهد پیونگ یانگ را از سلاح هسته‌ای خلع کند و پیشرفت‌هایی در حال رخ دادن است.

وی در توئیتی دیگر ادامه داد: صحبت‌های خوبی با رئیس جمهوری روسیه در خصوص سوریه داشتیم. امیدوارم او به همراه چین برای حل بحران خطرناک کره شمالی با ما همکاری کند.

به گزارش خبرآنلاین؛رئیس جمهور آمریکا در توئیتی دیگر درباره روسیه نوشت: وقتی همه افراد متنفر و احمق درک کنند که داشتن رابطه خوب با روسیه چیز خوبی است، چنین چیزی بد نیست! آنها همیشه سیاسی کاری می کنند که برای کشور بد است. من می خواهم (موضوعات) کره شمالی، سوریه، اوکراین، تروریسم را حل کنم و روسیه واقعا می تواند کمک کند!

دونالد ترامپ قبل از توئیت بالا افزود: با پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس همکارهای اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام دیدار کردم. بحث های خوبی درباره سوریه صورت گرفت. به کمک وی و چین برای حل کردن بحران خطرناک کره شمالی امید دارم. پیشرفت درحال محقق شدن است.

پیونگ یانگ به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و موشک‌هایی را از سواحل شرقی این کشور شلیک کرد که برای نخستین بار در سال‌های اخیر، از حریم هوایی ژاپن گذشت.

این موضوع زنگ خطر را برای واشنگتن به صدا درآورده و موضوع کره شمالی را در اولویت سیاست خارجی دولت ترامپ قرار داده است.

52310

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا