آخرین خبرهایادداشت

سام سکوتی بداغ /از توقیف کیهان خوشحال نیستم!

یادداشت – سام سکوتی بداغ : شهروندان امروز جامعه ی ایران نشاط سیاسی را در گرو تبلور جمهوریت نظامی می دانند که نه نگاه به شرق داشته باشد و نه اعتماد ملی را به یأس نو مبدل گرداند!
بر خلاف برخی از دوستان که خبر توقیف کیهان آنان را خوشحال کرده است و حتی به مرجع تصمیم گیری اعتراض کرده اند که چرا دو روز و نه بیشتر از خاموش شدن صدای مخالف نمی توانم خوشحالی کنم، باور دارم شهروندان امروز کشورمان می باید فضا را به سمتی ببرند که آیندگان، دوره ی ما را عصر آزادگان بنامند و از آن یاد کنند.
هم میهنانمان از زن و مرد، از شرق کشور گرفته تا مغرب و توس،به آزادی و دموکراسی سلام خواهند داد و هرگز از آسمانی شدن بهار ،شادی نخواهند کرد تا شاید دورنمای یک خردادی دیگر از جنس دوم خرداد با بیان تساهل و تسامح راست و چپ و مستقل را زیر یک چتر بیاورد و اعتماد ملی را میان مردم و کارگزاران نظام برقرار سازد.
مطبوعات را یکی از ارکان دموکراسی می دانند و اگر ظرفیت پذیرش نقد در میان ما مردم بالاتر نرود مسئولین هرگز انتقاد پذیر نخواهند شد و روزنامه ای هم اگر اشتباه کرد شکایت راه حل مشکل نیست و حتی اگر از نگاه مخالفان کیهان به موضوع نگاه کنیم هم بهتر بود به صلاحش خجل می کردیم تا تلاش برای توقیف شدنش!
آنان که با قلم نگارنده آشنایی دارند شک نخواهند کرد که هیچ قرابتی با کیهان نویسان ندارم و در گذشته نسبت به رویه ای که این روزنامه در پیش گرفته است نقدی نوشته ام اما بهتر است تقابل با اهالی قلم با همین قلم باشد و بس ، اگر بنا بر حذف باشد که چندان تفاوتی با آنانی که نقدشان می کردیم نخواهد بود.
اندیشه ها در تضارب است که رشد می کند و لازمه بسط سیاسی-اجتماعی یک اندیشه شنیده شدن صدای مخالف است و کیهان برای عده ای محل رجوع است تا اخبار مناسب حال خود را بخوانند و جمعی دیگر باور دارند فقط به درد شیشه پاک کردن می خورد؛ همانطور که شاید عده ای در مورد روزنامه های مخالف کیهان چنان نظری داشته باشند، اما برای این که با پدیده جامعه تک صدایی مواجه نشویم از خاموشی چراغ کیهان ناراحت خواهم شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا