آخرین خبرها

نزدیک به ۶۰۰هزار بازنشسته درخواست وام ضروری دارند/ قرعه‌کشی برای پرداخت وام

نزدیک به ۶۰۰هزار بازنشسته درخواست وام ضروری دارند/ قرعه‌کشی برای پرداخت وام

جامعه > مشکلات مردم – تقاضا برای وام ضروری در بین بازنشستگان بسیار زیادی است و مسئولان مجبورند برای پرداخت وام بین متقاضیان قرعه کشی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بيش از ۵۸۳ هزار نفر از بازنشستگان و موظفين صندوق بازنشستگي کشوري، درخواست خود را براي دريافت وام ضروري ۴ ميليون توماني ثبت کردند.

با آغاز به کار سامانه ثبت نام «وام ضروري بازنشستگان و موظفين ۹۶» از ۲۲ مهرماه امسال، در سايت صندوق بازنشستگي کشوري به نشاني cspf.ir، تا ابتدای هفته جاری۵۸۳ هزار و ۳۷۸ نفر از بازنشستگان و موظفين صندوق تقاضاي خود را در اين سامانه ثبت کردند.
تا ابتدای هفته جاری ۵۸۳ هزار و ۳۷۸ نفر از بازنشستگان و موظفين تحت پوشش صندوق بازنشستگي کشوري، در سامانه وام ضروري ۴ ميليون توماني ثبت نام کردند. از اين تعداد بيشترين آمار ثبت درخواست وام ضروري، مربوط به استان هاي تهران با ۱۰۳ هزار و ۴۷ نفر، فارس با ۴۴ هزار و ۶۸ نفر، خراسان رضوي با ۴۲ هزار و ۷۷۱ نفر، اصفهان با ۳۹ هزار و ۳۶۳ نفر و مازندران با ۳۲ هزار و ۴۷۴ نفر است.
همچنين استان هاي خراسان شمالي با ۴ هزار و ۵۲۱ نفر، قم با ۴ هزار و ۷۹۲ نفر، هرمزگان با ۵ هزار و ۵۷۱ نفر، ايلام با ۵ هزار و ۶۵۸ نفر و کهگيلويه و بويراحمد با ۶ هزار و ۱۹۵ نفر، کمترين آمار ثبت نام وام ضروري را به خود اختصاص دادند.
ثبت نام وام ضروري ۴ ميليون توماني بازنشستگان کشوري، از روز شنبه ۲۲ مهرماه به مدت يک ماه در سايت صندوق بازنشستگي کشوري به نشاني cspf.ir انجام مي شود که هفته آينده، مهلت آن به پايان مي رسد و به هيچ عنوان قابل تمديد نيست.
با توجه به تعداد تقاضاهاي ثبت شده در سامانه ثبت نام وام، نسبت به تعداد تسهيلات ارائه شده، پرداخت وام در قالب «قرعه کشي» انجام مي شود.
امسال، ۱۲۰۰ ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه با همکاري بانک صادرات ايران، با کارمزد ۴ درصد در قالب وام ۴ ميليون توماني در ۱۲ مرحله به ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوري پرداخت مي شود.
مدت بازپرداخت وام ضروري، ۳۶ ماهه است که پس از دريافت وام، هر ماه مبلغ ۱۲۰ هزار تومان از حقوق وام گيرندگان کسر مي شود.
46231

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا