آخرین خبرها

چمران: ایران مردم آمریکا را تروریست نمی‌داند

چمران: ایران مردم آمریکا را تروریست نمی‌داند

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – ایرنا نوشت : رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: مردم ایران بر خلاف توهین های آشکار رئیس جمهوری آمریکا علیه ایرانیان، مردم آمریکا را تروریست نمی داند، بلکه دولتمردان آمریکا تروریست و حامی تروریسم هستند.

مهدی چمران روز شنبه در اجتماع راهپیمایان روز 13 آبان در شهرکرد افزود: اگرچه دونالد ترامپ با وحشی گری خود ملت ایران را تروریست عنوان کرد، ولی مردم ایران به مردم آمریکا احترام می گذارند.
به گفته وی، حتی مردم آمریکا نیز با راه اندازی نهضت 99 درصدی، نسبت به عملکرد دولتمردان آمریکایی که ثروت مردم را غارت می کنند، اعتراض خود را اعلام کردند.
وی در پاسخ به ادعای ترامپ تاکید کرد: ایرانیان ملتی بزرگوار هستند که دارای تمدنی 5 هزار ساله است و حتی شاه ملعون پهلوی به اشتباه، تاریخ تمدن ایران را 2500 ساله عنوان می کرد.
به گفته وی، تمدن ایران با تمدن اسلام در هم آمیخت و پس از اسلام آوردن ایرانی ها، رشد تمدن ایران دو چندان شد و دانشمندان ایرانی در همه علوم به پیشرفت های مهمی دست یافتند.
چمران افزود: ایران به غیر از رژیم جعلی اسرائیل که یک رژیم دروغین پوشالی وغاصب است و آمریکا که یک کشور استکباری است، با همه کشورهایی که با ایران دوست هستند، روابط خوبی دارد.
به گفته وی، اگر همه ملت ها مانند مردم سوریه، عراق، بحرین، حزب الله لبنان و مردم یمن در برابر استکبار و نوکران استکبار بایستند، پیروزی ملت ها نزدیک است.
این فعال سیاسی اصولگرا اتحاد و همدلی را مهمترین راهکار برای مقابله با استکبار جهانی دانست و گفت: اکنون دوران افول آمریکا فرا رسیده است و دولتمردان آمریکایی این را به خوبی می دانند که ایران به عنوان یک قدرت شناخته شده در جهان است.
چمران به دستاوردهای مهم علمی جوانان ایران از جمله در فناوری صلح آمیز هسته ای اشاره کرد و افزود: دانشمندان جوان ایرانی در کمترین زمان به غنی سازی 20 درصد انرژی هسته ای دست یافتند، از این رو مستکبران این توانایی ملت ایران را تحمل نکردند.
وی تاکید کرد: اکنون همه دست در دست هم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند و هرگز از تهدیدات آمریکا نهراسیده و نخواهند هراسید.
به گفته وی، ما باید با اتکال به خداوند و توجه دادن به جوانان از دستاوردهای علمی مان دفاع کنیم.
چمران افزود: ایران در مساله برجام در مذاکرات شرکت کرد و به تعهدات خود نیز در برجام عمل کرد، ولی آمریکا به تعهدات خود در این معاهده عمل نکرد و نشان داد که اعتمادی به آمریکایی ها نیست.
به گفته وی، جوانان و دانشجویان بدانند که دشمن شماره یک ایران، دولتمردان آمریکا هستند و با اتحاد و همدلی کشورهای اسلامی می توان در مقابل استکبار جهانی ایستاد و به پیروزی دست یافت.
چمران با بازخوانی دوره های تاریخی مبارزات ضد استکباری مردم ایران پیش از انقلاب اسلامی و دوران پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: سفارتخانه آمریکا در ایران در دوره پهلوی لانه جاسوسی شده بود و مدارک و اسناد نشان داد که چگونه در این سفارتخانه علیه مردم ایران جاسوسی می کردند.
رئیس سابق شورای شهر تهران 13 آبانماه را آغاز حرکت ضد استکباری جوانان ایران دانست و گفت: امام راحل در برابر کاپیتالیسم قیام کردند، زیرا در دوره پهلوی یک آشپز آمریکایی به راحتی به صورت افسر ایرانی سیلی می زد و کسی هم حق اعتراض نداشت.
گفتنی است ، مردم چهارمحال و بختیاری در 123 نقطه از استان راهپیمایی باشکوه ضد استکباری و ضد آمریکایی 13 آبانماه را با شکوه خاصی برگزار کردند.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا