آخرین خبرها

کیفیت هوای کرج در وضعیت اضطرار قرار گرفت

کیفیت هوای کرج در وضعیت اضطرار قرار گرفت

استان‌ها > البرز – ایرنا نوشت:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که کیفیت هوای شهرستان های کرج و نظرآباد با بالارفتن آلاینده ها در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.

فردین حکیمی  افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز در ساعت 9:02 دقیقه صبح امروز، شاخص آلایندگی (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در شهرستان های کرج و نظرآباد به ترتیب 151 و 162 است.
وی با بیان اینکه در این وضعیت هوا برای تمام گروه ها در شرایط ناسالم قرار دارد، اظهار داشت: همچنین شاخص آلایندگی در شهرستان فردیس نیز به مرز اضطرار با شاخص آلایندگی 150 رسیده است.
حکیمی گفت: این شاخص در شهرستان های دیگر استان شامل اشتهارد و ساوجبلاغ نیز به ترتیب 137 و 129 بوده که این وضعیت برای گروه های حساس ناسالم بوده ولی در حال نزدیک شدن به شرایط اضطرار است.
وی دستورالعمل های بهداشتی برای تمام گروه ها را اعلام کرد و افزود: با توجه به تشدید بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا