آخرین خبرها

جمع‌آوری مصداق‌های آلودگی بصری در شرق تهران/ خداحافظی با سایبان اصناف و بنرهای تبلیغاتی

جمع‌آوری مصداق‌های آلودگی بصری در شرق تهران/ خداحافظی با سایبان اصناف و بنرهای تبلیغاتی

جامعه > مشکلات مردم – آلودگی بصری امروزه در شهرهای بزرگ کشور به خصوص تهران، یکی از مشکلاتی است که مردم از آن رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نازیبایی ها یا به بیان فنی تر، زوائد بصری و آلودگی های تصویری، یکی از مشکلات امروز مردم در شهرهای بزرگ به خصوص در تهران است.
شهرداری تهران در این راستا اقداماتی را آغاز کرده بود که با رفتن محمدباقر قالیباف از این نهاد، ناتمام ماند. نمونه بارز این اقدامات را سامان دهی جنبه های بصری و نمای ساختمانهای دوسوی خیابان انقلاب از میدان امام حسین تا میدان انقلاب می توان دانست.
اخیرا، شهرداری تهران، اقدامات تازه ای را در اطراف پایتخت برای کاهش نازیبایی های بصری انجام داده است. در این راستا معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح حذف زوائد فیزیکی و نازیبایی های بصری نماهای شهری در نواحی پنجگانه این منطقه خبر داد.
رضا مددی با تأکید بر لزوم بهسازی، آراستگی و ایمن سازی معابر و محیط های شهری، گفت: به منظور رسیدگی به درخواست های شهروندان و تسهیل تردد عابران پیاده و وسائط نقلیه، طرح حذف زوائد فیزیکی و نازیبایی های بصری در نواحی پنجگانه در حال اجرا است.
او با اشاره به اینکه حذف زوائد نما و کف، جمع آوری تابلو ها و بنر های غیرمجاز و همچنین جمع آوری سایبان اصناف و … از جمله اقداماتی است که انجام می شود، گفت: تنها با حذف زوائد بصری می توان تا حد زیادی از اغتشاشات شهر کاست و چهره شهر را بهتر کرد.
به گفته معاون شهردار منطقه 7 داشتن شهری زیبا در گرو جمع آوری و حذف زوائد نما و پاکسازی نمای ساختمانها بوجود می آید و با توجه به وجود آلودگیهای بصری از جمله موانع فیزیکی و زوائد نما، اداره زیباسازی منطقه 7 توسط عوامل نواحی اقدام به حذف و جمع آوری زوائد نما و موانع فیزیکی نمود تا در جهت بهسازی نمای شهری گام برداشته باشد.
46231

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا