آخرین خبرها

انتخاب چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی

انتخاب چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به عنوان یکی از مناطق کشور در اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی با مشارکت جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان ، وحيد خليلي اردلي با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ و قرارداد اجرايي ميان رئيس جهاد دانشگاهي و وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، در زمينۀ پياده‌سازي الگوي توسعه مشاغل خانگي، گفت: مقرر شد اين الگوي، با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي جهاد دانشگاهي به عنوان يک نهاد تسهيلگر در مرحلۀ اول در استان‌هاي چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي، کردستان، لرستان، خراسان جنوبي، آذربايجان غربي، خراسان شمالي و کرمانشاه اجرايي شود.
خليلي با بيان اين‌که اين طرح کاربردي، در سه مرحله مشخص اجرا مي‌شود گفت: مرحله اول بررسي، شناسايي و اولويت‌بندي مزيت‌هاي استان‌ها است که در دستور کار جهاددانشگاهي و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعي است و هماهنگي‌هاي اوليه در اين مرحله انجام ‌شده است.
به گفته وي، مرحله دوم اين طرح، توانمندسازي است و در اين مرحله ارزيابي و استعدادسنجي متقاضيان، هدايت و مشاوره به آنان، آموزش و ايجاد شبکه‌ بين کارآفرينان، خبرگان حوزه مشاغل خانگي و حتي بازار و خريداران انجام مي‌شود.
خليلي اتصال به بازار را مهمترين بخش و مرحله سوم اجراي طرح دانست و عنوان کرد: بسياري از فعاليت‌هاي اقتصادي در مرحله شکل‌گيري به‌علت نداشتن توجه به بازارهاي هدف، با شکست مواجه مي‌شود و از جمله عوامل موفقيت کسب و کار شکل‌دهي بازارهاي فيزيکي و الکترونيکي و بنگاه‌هاي بالادستي، استاندارد سازي محصولات يا توليد استاندارد و برند براي آن‌ها، ارتقاي کيفيت و بسته‌بندي محصول و در نهايت تنظيم برنامه‌هاي توليد و فروش است.
خليلي بهره‌مندي بهينه از ظرفيت‌هاي علمي، مديريتي، تخصصي و کاربردي جهاددانشگاهي در پياده سازي برنامه‌‎ها و طرح‌هاي وزارت کار، هم‌افزايي در اجراي برنامه‌‎ها و طرح‌هاي توسعه اشتغال و کارآفريني و همکاري در زمينه‌هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي، اطلاع‌رساني، مشاورۀ شغلي و کارآفريني را ازجمله موضوعات تفاهم‌نامه عنوان کرد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: در اين راستا جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري همۀ تلاش خود را خواهد کرد که تا با توزيع بهينۀ سهميه در شهرستان‌هاي مختلف استان، اين طرح را به گونه اي شايسته با هدايت مديريت ارشد استان و با همکاري اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي و نيز مشاوره با نخبگان دانشگاهي و اقتصادي انجام دهد.
لازم به ذکر است، هم اکنون در حدود 45 هزار بيکار در استان وجود دارد که از اين تعداد 16 هزار تحصيلکرده در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاهي هستند.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا