آخرین خبرها

اتمام حجت استاندار البرز با مدیران کم کار بانک ها/پرداخت تسهیلات رونق تولید شتاب گیرد

اتمام حجت استاندار البرز با مدیران کم کار بانک ها/پرداخت تسهیلات رونق تولید شتاب گیرد

استان‌ها > البرز – استاندار البرز با بیان اینکه کمبودهایی از مدیران بانکی استان البرز که تاکنون کارنامه قابل قبولی در حوزه اشتغال ارائه نداده اند،گفت: پس از نشست مشترک با مدیران عامل بانک ها، مدیر مربوطه را به مردم معرفی خواهم کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،دکترمحمدعلی نجفی در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان با اعلام این خبر گفت: کارهای انجام شده قابل قبول نیست،حدود 580 پرونده در این ستاد ثبت شده است که بخشی به دست بانک ها رسیده و مابقی نیز در حال ارسال به بانک است.
اتمام حجت استاندار با مدیران کم کار بانک ها
وی با بیان اینکه تعدادی از بانک های البرز هنوز کارنامه قابل قبولی در حوزه اشتغال از خود ارائه نداده اند، از دیدارهای مشترک با معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و سایر مدیران عاملی بانکی کشور خبر داد و افزود: طی دیدارهایی که با همه مدیران و همکاری خوبی در سطح ملی و بانک ها وجود دارد.
وی ادامه داد: جلسه آتی نشستی خصوصی با تمامی مدیران عامل بانک ها در استان خواهم داشت و اتمام حجت می کنم.
* برنامه جذب اعتبارات تسهیلات 1000 میلیارد بانک های البرز
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد: امسال رقم دریافتی تسهیلات بانکی در استان باید حداقل به 3 برابر افزایش پیدا کند، سال گذشته 219 میلیارد تومان در استان پرداخت شده که با توجه به توانمندی های البرز باید به بالای 700 میلیارد می رسید با این وجود برنامه ما روی 1000 میلیارد تومان است.
دکتر نجفی با بیان اینکه راه طولانی را برای کاهش مشکلات بیکاری در پیش داریم،افزود: همه مدیران بانک ها و دبیر این بخش از صنعت،معدن و تجارت در کنار سایر کارگروه ها باید فعال شده و وارد میدان شوند تا جوانان جویای کار بتوانند فضای مناسبی داشته باشند.
* کارگروه رفع موانع تولید بایدجایگاه اصلی خود را در اشتغالزایی بدست آورد
استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید کارگروه رفع موانع تولید را باید به جایگاه اصلی خود باز گردانیم،گفت:حساسیت جدی دارم که در تمام جلسات شخص مدیر ارشد دستگاه حضور پیدا کند تا تعهدات تصمیم گیری در نشست ها محقق و اجرایی شود.
رئیس کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی خاطرنشان کرد: تنگناهایی که صنایع البرز با آن مواجه هستند،بخشی خدماتی همانند آب،برق،گاز،بیمه ،تامین اجتماعی و امور مالیاتی و کارگری است که در این ستاد استانی باید حل شود.
وی افزود: روال کار بر این بوده که جلسات ستاد هفتگی باشد اما به جهت تراکم درخواست ها در هفته جاری دو جلسه اختصاصی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان برگزار شد.
نجفی خاطرنشان کرد: جلسات ستاد تسهیل، میدانی با حضور در واحد صنعتی و ستادی برگزار شود.
استاندار البرز در ادامه تاکید کرد: اگر بانک استانی یا دستگاهی همکاری لازم را در ایجاد اشتغال نداشته باشد قطعا برخورد لازم را داشته و به مردم معرفی خواهم کرد.
وی افزود: البته خوش بین هستم همه می خواهند در این فرصت با ما همراه باشند و به کمک تولید کننده بیایند.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به گوشه ای از ظرفیت های تولیدی استان گفت: واحدهای تولیدی خدمات دارویی در البرز بسیار فعال است در بخش مربوط لازم شوینده،بهداشتی،قطعات خودرو،پتروشیمی و..
فرصت های خوبی داریم.
دکتر نجفی بیان کرد: ظرفیت شرکت های دارای فناوری بالا و دانش بنیان نیز در این استان بالا است و بخش فناوری البرز باید در کشور حرف اول را بزند.
وی افزود: تمامی این پتانسیل ها، فرصت خوبی برای استان است تا در آتیه نزدیک شاهد رشد تمامی این بخش ها باشیم.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا