آخرین خبرها

آذربایجان‌غربی آماده صادرات سیب با کیفیت به بازارهای هدف است

آذربایجان‌غربی آماده صادرات سیب با کیفیت به بازارهای هدف است

استان‌ها > آذربایجان غربی – رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی‌ارومیه گفت: آذربایجان‌غربی آماده صادرات سیب با کیفیت به بازارهای هدف است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بهنام تاج‌الدینی  در اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشور که در فرهنگسرای جوان ارومیه تشکیل شد گفت: آذربایجان غربی قطب اصلی تولید سیب کشور است که با تولید ۱.۳ میلیون تن با بهترین کیفیت آماده صادرات این محصول به بازارهای هدف صادراتی است.
وی افزود: سیب در استان محصول استراتژیک به شمار می آید که توجه به زیرساخت ها از جمله سورت و بسته بندی ، بروزرسانی صنایع تبدیلی ، و … می طلبد که برای این منظور نیازمند برنامه جامع و رفع موانع هستیم و تدوین یک برنامه جامع برای اجرای این راهکارها نیاز مبرم به شمار می رود.
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی‌ارومیه با اشاره به استفاده بهینه از صنعت در راستای تولید کشاورزی ضروری است بیان کرد: در کشور ترکیه محصول سیب بعد از انتقال به سردخانه ها با استفاده از صنعت سورت و بسته بندی و توافقی که با بیمه ها صورت می دهند، امکان صادرات محصول با قیمت مناسب و کمترین دغدغه به بازارهای هدف داشته باشند.
وی اضافه کرد: سازمان ها و ارگان های ذیربط باید همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته باشند ضمن اینکه ورود کنسرسیوم های صادراتی برای امکان صادرات با برندهای داخلی می تواند کمک حال این وضعیت باشد.
تاج الدینی گفت: اعطای یارانه های مختلف و مشوق های صادراتی تدوین بخشنامه ها و اعطای مجوزها میتواند در این میز کمک حال کشاورزان برای صادرات مناسب محصول سیب درختی رخ دهد.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا