استان هااسلایدرخبر داغفوری

ضرب الاجل استاندار گیلان به مدیران دستگاههای اجرایی؛ ارائه برنامه راهبردی دستگاههای اجرایی استان ظرف مدت ۳ هفته

استاندار گیلان در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه مدیران دستگاههای اجرایی باید ظرف مدت ۳ هفته طرح اولیه خود در حوزه‌های مختلف زیرساختی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کنند افزود : طرح‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه‌ریزی و یا اقتصاد مقاومتی بررسی، مصوب و اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در این نشست که با دستور کار چگونگی تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله با برش ۱ ساله توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سالن غدیر استانداری برگزار شد هدف از برگزاری این نشست را برنامه‌ریزی برای انجام کارهای توسعه ای در استان برشمرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید این برنامه‌ریزی ها را براساس برنامه ششم توسعه به گونه‌ای تدوین کنند که در درون آن برنامه‌های یکساله در نظر گرفته شود.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه باید وضعیت موجود دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف زیرساختی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و وضعیت مطلوبی که به آن خواهیم رسید به صورت کمی و با عدد مشخص شود افزود: باید در طرح‌ها فاصله بین وضعیت موجود با وضعیت مطلوب و چگونگی رسیدن به آن کاملاً مشخص و تبیین شده باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های خود باید با عدد، جایگاه، رتبه، نسبت، سرانه سخن بگوییم افزود: باید ترسیم کنیم که تا ۵ سال دیگر باید در کجا قرار گیریم و آن را نیز با عدد بیان کنیم.

دکتر سالاری گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب از وضعیت موجود باید نقشه راه و برنامه عملیاتی تعیین گردد به گونه‌ای که تمام سوالات مخاطبان را پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا دستگاهها بتوانند به هدفی که مشخص و عددگذاری شده دست یابند افزود : وقتی برنامه‌های خود را به صورت کمی و عدد گذاری شده ترسیم کنیم مردم و کسانی که پیگیر توسعه گیلان هستند براحتی می‌توانند توسعه استان را از ما مطالبه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مطالبه ما از مدیران براساس برنامه‌های تدوین شده خواهد بود افزود: با همکاران خود در انجام کار مردم هیچ گونه تعارفی نداریم.

دکتر سالاری با بیان اینکه باید تعیین گردد که در شاخص‌های توسعه‌ای در کجا بوده و به کجا می‌خواهیم دست یابیم افزود: اگر مدیری نتوانست به هدف ترسیم شده دست یابد، باید شفاف و با بیان دلیل به مردم گزارش دهد.

وی با بیان اینکه ملاک ما در ارزیابی مدیران کار کردن برای مردم است افزود: تنها ملاک ارزیابی مدیران کار کردن برای مردم است و چنانچه مدیری نتواند برای مردم کار کند بعد از تذکر به آن خواهیم گفت که دیگر همکار ما نیست.

وی افزود: مطالبه ما از مرکز باید مطالبه جدی و با مبنا بوده و کسی که می‌خواهد از اختیارات و وجوه ملی به ما کمک کند باید بداند که با این کمک چه توسعه و پیشرفتی را با عدد و رقم تحویل خواهد گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید تصور شود که شورای برنامه ریزی در استان و کمیته برنامه‌‌ریزی در شهرستان‌ها تنها در جهت توزیع اعتبارات است افزود: باید در این بخش بازنگری شده و از تمامی ظرفیت‌ها و منابع در جهت رشد و توسعه استان بهره گیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان برضرورت فراهم کردن فضای مناسب سرمایه‌گذاری در گیلان تأکید کرد و افزود: تمامی دستگاه‌ها با کمک یکدیگر باید فضا را برای رونق کسب و کار در استان مهیا کنند.

وی در ادامه سخنان خود خواستار کمک مردم و سایر قوا در جهت ترمیم فضای سرمایه‌گذاری در استان شد افزود: باید در چارچوب قانون اقدامات لازم را در جهت ایجاد فضای امن و آرام برای سرمایه‌گذاران انجام دهیم .

دکتر سالاری تنها راه پاسخگویی به مشکلات فعلی جامعه و مهمترین مشکل یعنی اشتغال را توسعه سرمایه‌گذاری دانست و افزود : ترمیم فضای سرمایه‌گذای در استان نگاه همگانی را می‌طلبد.

دکتر سالاری در ادامه سخنان خود تدوین برنامه‌های انتظاری خود از مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه های مختلف بهداشت و درمان، آبرسانی شهری و روستایی، صنعتی، برق رسانی، راه سازی و حمل ونقل، تأمین مسکن روستایی و شهری، ارتباطات ساخت، مسکن با صنعت ساختمان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، گازرسانی، صنعت و کشاورزی، معادن، گردشگری، دامداری، شیلات، ابریشم، چای، برنج، ورزش و … را ظرف مدت ۲۱ روز خواستار شد و افزود: طرح احیای تالاب انزلی و ساماندهی و احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب عینک رشت نیز باید با جدیت دنبال شود .

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید از تمام ظرفیت، مبتکرانه و خلاقانه برنامه‌های کاربردی و شجاعانه ارائه کنند افزود: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی می‌بایست هر هفته یک روز به شهرستان‌ها رفته و با جامعه هدف خود دیدار و نشست‌های تخصصی برگزار کنند.

/گیل نگاه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا