استان هااقتصادیخبر داغ

چرا شرکت داخلی از سرمایه گذاری در بندر انزلی منصرف شد؛ بر سر تعرفه اختلاف نداشتیم بلکه قرارداد ترکمانچای بود

ترکمانچای

روابط عمومی شرکت مکین دریای کیش وجود مفاد قرارداد را علت کناره گیری سرمایه گذار داخلی تاسیس مارینا در بندر انزلی اعلام کرد و گفت: متقاضی تاسیس مارینا در بندر انزلی تمایلی برای شرکت سرمایه گذاری داخلی ندارد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از دیارمیرزا روابط عمومی شرکت مکین دریای کیش وجود مفاد قرارداد را علت کناره گیری سرمایه گذار داخلی تاسیس مارینا در بندر انزلی اعلام کرد و گفت: متقاضی تاسیس مارینا در بندر انزلی تمایلی برای شرکت سرمایه گذاری داخلی ندارد.
روابط عمومی شرکت مکین دریای کیش مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات پیرو اظهارات مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان جهت تنویر افکار عمومی اعلام کرد، با توجه به انتشار خبری مبنی بر کناره گیری سرمایه گذاری مارینا در بندر انزلی که مهندس چراغی علت این کناره گیری را فقط درخواست تعرفه ۳ درصدی به جای تعرفه معمولا ۸ درصدی که مطابق مناطق آزاد بیان کرده است، اما باید بگوییم موضوع اختلاف بر سر تعرفه نبوده بلکه واقعیت امر وجود قراردادهای است که بنا به اظهار کارشناسان حقوقی از آن می‌توان به قراردادهای ترکمنچای نام برد.
حال جای بسی تعجب است که در شرایط مشابه، این قراردادها برای سرمایه‌گذار خارجی وجود ندارد.
در ابتدا این امر به ذهن متبادر می شود که اصولاً بخش دولتی متقاضی تاسیس مارینا در بندر انزلی تمایلی برای شرکت سرمایه گذاری داخلی ندارد( در صورت لزوم شرکت آمادگی انتشار پیش نویس قرارداد سرمایه گذاری موسوم به قراردادهای BOT را برای تمرین افکار عمومی دارد)
در اکثر قراردادهای BOT سرمایه‌گذاری‌های خارجی از امتیازهای بیشتری نسبت به سرمایه‌گذار های داخلی برخوردار هستند که این موضوع نیز مزید بر علت است که سرمایه گذار داخلی انگیزه خود را جهت سرمایه گذاری در داخل کشور از دست می دهد.
این شرکت بدین وسیله تمایل خود را جهت ایجاد مارینا در بندر انزلی اعلام می کند و تقاضای تغییر در مفاد(ترکمان چای) قرارداد مذکور را دارد چرا که اعتقاد داریم سرمایه گذاری در این مرز و بوم و خدمت به نظام مقدس اسلامی ایران افتخار و جز وظایف تمامی آحاد جامعه است و کمترین توقع ما این است که به سرمایه‌گذار داخلی همانند سرمایه‌گذار خارجی ارج گذاشته شود.

واکنش بنادر و دریانوردی گیلان

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد که اگر اختلاف در عوارض منطقه ازاد مانع ادامه سرمایه گذاری و اجرای طرح مارینا بندر انزلی نیست، در صورت تمایل شرکت مکین برای سرمایه گذاری در طرح مارینا بندر انزلی این اداره کل امادگی کامل را دارد تا از سرمایه گذاری مذکور حمایت نماید و از سرمایه گذار مذکور دعوت می کند تا ادامه مذاکرات برای تفاهم و انعقاد قرارداد را از سر بگیرد.
سازمان بنادر و دریانوردی در قراردادهای خود هیچ تفاوتی بین سرمایه گذارن قائل نمی باشد و همواره از طرح هایی که منجر به اشتغال خواهد شد استقبال و حمایت می نماید.

لازم به ذکر است سازمان بنادر در خصوص ترکمنچای خواندن قراردادهای این سازمان توسط شرکت مکین دریای کیش حقوق خود را محفوظ خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا