آخرین خبرها

این خانواده همه چیز خود را بر روی بیت‌کوین شرط بسته‌اند

این خانواده همه چیز خود را بر روی بیت‌کوین شرط بسته‌اند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی، خانواده پنج نفره هلندی خانه تا حتی کفش هایشان را فروختنه اند و تمام دارایی خود را در این پول رمزگذاری شده سرمایه گذاری کرده اند.آنها حالا به اردوگاه بی پناه ها نقل مکان کرده و منتظرند ،بیت کوین به سود بالا برسد.

از تصمیم تا اجرای این کار تنها چند ماه طول کشیده، اما پدر 39 ساله خانواد می گوید که او برای هیچ چیزی پشیمان نیست.

او می گوید: ما همه چیز را فروختیم. البته ما می توانیم همه چیز را از دست بدهیم.الان ما دیگر سه ماشین نداریم،موتورسیکلت ندارم،اما به عنوان یک خانواده فکر می کنیم که خوشحال هستیم و از زندگی لذت می بریم.

او قبلا یکبار بیت کوین خریده بود، اما حالا با  انواع رمزگذاری های رایج این پول تجارت می کند. درآمد حاصل از تجارت این پول به اندازه کافی برای غذا و نیازهای ضروری زندگی او خانواده اش کافی است.البته خانواده اش هم می گویند همه نیازهایشان را دارند.

برادر و خواهر ددی تایووتو او را دیوانه خطاب می کنند،اما او نمی خواهد که کار خود را متوقف کند. تایووتو تجربه های خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کند و حتی به کسانی که می خواهند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند،کمک می کند.

او می گوید:« خیلی از مردم اعتماد خود را به سیستم پولی فعلی از دست داده اند و من فکر می کنم این پول رمزگذاری شده جایگزینی خوبی برای این افراد است.»

این خانواده، این قمار را برای بیت کوین در تابستان امسال انجام داد؛درست زمانی که قیمت بیت کوین رو به رشد بود.از زمانی که آنها دارایی های خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند،ارزش بیت کوین معادل 5 هزار دلار شده است.اگر این روند ادامه داشته باشد تا سال  2020 می تواند ارزش پول آنها چهار برابر شود.

در هفته گذشته ارزش بیت کوین به حدود 100 میلیارد دلار رسید و از ارزش سهام گلدمن ساچ پیشی گرفت.برخی ها پیش بینی می‌کنند که ارزش بیت کوین در کمتر از یک دهه به حداقل یک تریلیون دلار برسد. اما حتی اگر این بازدهی باقی بماند،بیت کوین یک معامله سوداگری است که ممکن است سودی کوتاه مدت داشته باشد.

کمپل هاروی استاد مالی دانشگاه دوک می گوید:« این بی ثباتی بی رحمانه است،اما این واقعیت فناوری جدید است.اینکه بیت کوین توسط مبادلات اوراق بهادار پشتیبانی نمی شود، تا اندازه ای به ما می گوید که واقعیت چیست.این پول ارزشمند است اما مردم هم ارزشمند هستند.»

بی ثباتی بیت کوین به دلیل عدم قطعیت تصمیم دولت ها ناشی می شود.چین و کره جنوبی ممنوعیت هایی برای خرید و فروش بیت کوین اعمال کرده اند. در حالی که آمریکا هنوز قانون سختی برای بیت کوین و پول های مجازی در نظر نگرفته است.کمیسیون اوراق بهادار این کشور البته در ماه جولای هشدار داد که ممکن است قوانین سختی را به تصویب برساند.

با وجود بررسی های دقیق و شب نخوابی ها، تایووتو می گویدکه او یکی از علاقه مندان به بیت کوین است.

او تاکید می کند:«پول باید تکامل پیدا کند.این تکامل حالا در بیت کوین خود را نشان داده است.»

استراتژی تایووتو خطرناک است. تحلیلگران می گویند،سرمایه گذاران در این بازار نباید بیشتر از این سبب از دست رفتن پول شود، اما انگیزه تایووتو بیش از آن چیزی است که تحلیلگران می گویند.

برخی ها معتقدند که این فناوری دارای پتانسیل های بزرگتری از یک پول رمزگذاری شده است.برای تایووتو و خانواده اش این پتانیل به معنای ثروت است.

منبع:سی ان بی سی

3535

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا