اجتماعیاستان هااسلایدر

مراسم تودیع و معارفه مدیرسازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان؛ احمدی پور: جای دیگری را برای خانم حساسخواه در نظر داشتیم/ حساسخواه: امیدوارم نشان دهم که زنان شایسته بالاترین مسئولیت ها را دارند

مراسم تودیع و معارفه مدیر سازمان اسناد و کتابخانه های ملی استان گیلان با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور برگزار شد.(گزارش تصویری)

 در این مراسم که با حضور دکتر اشرف بروجردی مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور ،معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، جعفرزاده و حسنی نمایندگان رشت، جمعی ازمدیران اجرایی استان، فرماندار رشت، جمعی از اعضای شورای شهر رشت برگزار شد با تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله حسین عباس نژاد کارسیدانی رئیس اسبق و همچنین علی خیلی چولابی سرپرست سابق ، دکتر ژاله حساسخواه از اساتید اصلاح طلب دانشگاهی به عنوان مدیرسازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان معرفی شد.

کسب ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از نهادهای دیگر 

در ابتدای مراسم علی خلیلی چولابی سرپرست سابق سازمان اسناد و کتابخانه های عمومی گیلان ابراز داشت: سازمان اسناد در ۵ سال اخیر جزو مدیریتهای برتر استان بود و  آزاد سازی فضای اداری، فهرست نویسی اسناد از جمله وظایفی که سعی کردم آن را انجام دهم. نشست  های مختلفی با مدیران شهری مختلفی را در دوران مدیریت خود برگزار کردم و توانستیم  در این زمینه ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار را کسب کنیم.

وی در ادامه افزود: از روزهای ابتدایی سازمان کار تکمیل مخزن اسناد با کمک شورای شهر و تکمیل مخزن دیجیتال در حال اتمام است که  امیدوارم با تکمیل آن منابع علمی دانشجویان و دانش پژوهان  شود. وی در انتها گفت: سرباز ولایت و نظام هستم و هرجا بخواهند در آن خدمت خواهم کرد.

دستگیری فردی که ما به آن اعتقاد داریم در محل استانداری خطاست

مهندس جعفرزاده نماینده رشت در مجلس نیز در این مراسم بیان داشت: اتفاقات چند روز اخیر نشان داد که نسبت به برجام ظلم شده است. همه کسانی که به برجام بی لطفی  می کردند دیدند که رئیس چمهور بی خرد آمریکا اعلام کرد که برجام سر آمریکا را کلاه گذاشت. اما وفاق ملی و اتحادی که در کشور اتفاق افتاد همه جمع شدند و  از سپاه پاسداران حمایت کردند و از این حمایت نتیجه گرفتند. همه دیدیم که اگر بخواهیم با هم باشیم دشمنان ما نمیتوانند کاری کنند. همبستگی ما دشمنان ما را می تواند نابود کند.

وی با بیان این که همه ما داخل یک کشتی نشستیم و هرکس جای این کشتی را سوراخ کند همه غرق می شویم در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد این حس که فسادی در دولت وجود دارد به ضرر کشور است. ما با بعضی بگیر و ببندهایی که اتفاق می افتد مخالف هستیم. دستگیری فردی که ما به آن اعتقاد داریم در محل استانداری خطاست و من از دولت می خواهم جلوی این کارها را بگیرد. وی افزود: آقای روحانی شخصیتی است که دلش از خیلی شخصیت ها می سوزد . پس باید کمک کنیم این دولت موفق شود. برجام نشان داد که کارنامه مثبت و خوبی دارد اما متاسفانه بعضی ها بر طبلی می کوبند که با آن همه غرق می شوند. دولت به راهش خودش ادامه می دهد و ما مجلسیان از آن حمایت می کنیم.

نماینده رشت در ادامه  خطاب به رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: خانم بروجردی امکانات حوزه اسناد ملی در حد شان استان ما نیست. کتابخانه ملی ما سالهای سال رها شده است. اسناد ما چه حفظ و چه نگهداریش دچار مشکل است. ثبت و ضبط شفاهی ما تقریبا تعطیل است و  از جنابعالی تقاضا داریم که به مرکز اسناد گیلان توجه ویژه کنید.

جعفرزاده در پایان سخنان خود گفت: هم ازمدیران قبلی ممنون هستم و  برای مدیریت جدید که از اساتید برتر  داشگاهی است آرزوی پیروزی و بهروزی می کنیم. امیدواریم هرچقدر در این کسوت هستند حمایت و کمکش کنید تا مرکز اسناد بتواند در کشور نمونه باشد. از من بهتر می دانید این اسناد مربوط به نسل های بعدی است و نسل های بعدی از ما بازخواست می کنند که چرا اسناد دوران شما نابود شد.

در حوزه مدیریتی رضایت دوستان اصلاح طلب جمع شود

محمد ضادق حسنی نماینده رشت نیز دراین مراسم بیان داشت:  خانم دکتر حساسخواه که در هر انتخاباتی زحمات زیادی کشیدند و آرای بالای دکتر روحانی نتیجه جز چیزی اقدامات امثال خانم دکتر حساسخواه نیست. امیدوارم استارت کار خورده باشد و دوستان همسو به جایگاه لایق خود برسند.

وی ادامه داد: در چهارسال گذشته از مدیریت استان بنده راضی نبودم، امیدوارم  در حوزه مدیریتی رضایت دوستان اصلاح طلب جمع شود. توقع ما که اولین استان حامی روحانی بودیم این است که  باید نتیجه اش را بگیریم. وی همچنین گفت: آقای خلیلی تلاش زیادی کردند و تغییراتی خوبی را ایجاد کردند و ما در خدمت ایشان نیز هستیم.

حساسخواه بر توسعه گرایی فرهنگ عمیقا باور دارد

سید هاشم موسوی مدیر گروه و سرپرست پژوهشکده گیلان شناسی سخنران بعدی مراسم بود که در این مراسم گفت: من رشته ام مردم شناسی است و یاد گرفته ام از دریچه فرهنگ همه چیز را ببینم. ما نیازمند زندگی فضیلت بخش و معنوی هستیم که با شاخص هایی چون آرامش و  امید تعریف می شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: خیلی خوشحال بودیم که خبر انتصاب خانم حساسخواه را  دانشجویانم به عنوان زیباترین روز یاد می کردند. خانم حساسخواه را شخصیتی توسعه گرا می دانم که لازمه آن کار کردن با اهل دانش و سرمایه های داخلی استان هستند. هنوز شروع به کار نشده شورای پژوهشگری را تشکیل دادند که اکثر فرهیختگان عضو همین شورا هستند. همه این ها دال بر این است که ایشان بر توسعه گرایی عمیقا باور دارند. در این مملکت هیچ تحولی صورت نمیگیرد مگر این که توسعه را از حوزه فرهنگ و آموزش شروع کنیم.

جای دیگری را برای خانم حساسخواه در نظر داشتیم

محمد احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز که عالی ترین مقام اجرایی گیلان در این مراسم بود با تبریک به مدیریت جدید سازمان اسناد و کتابخانه ها ابراز داشت: سازمان اسناد که برای حفظ و مکتوب نگه داشتن آثار است. مطمئنا همه بزرگان ادبی و فرهنگی که اینجا حضور دارند آگاه هستند که گیلان پرچمدار مسائل فرهنگی بوده است و اصطلاحی در میان گیلانی ها متدوال است که استان گیلان استان اولین ها است. اگر حوادث قرن گذشته را نگاه کنیم جایگاه گیلان برجسته و وِیژه است. ولی شرایط آب و هوایی حفظ بناهای تاریخی ما را کم کرده است. چون از مصالح عمومی چون چوب و .. استفاده می شد خیلی بناها در حال نابودی است. اما آثار تاریخی دیگری نیز داریم. در حوزه تاریخی ما باید تلاش بیشتری روی تاریخ شفاهی و اسناد خودمان داشته باشیم.

معاون استاندار گیلان در ادامه گفت: ما حدود ۲۵ میلیون مسافر داریم که اگر بیش از یک شب توقف کنند اثر اقتصادی بر گیلان دارد. در منظر گردشگری با این پیشینه گرانقدر با کمک سازمان اسناد می توان کاری کرد که بخشی از گردشگران ما بتوانند از کتابخانه های تخصصی و ملی ما استفاده کنند. ما گردشگران حادثه جو و تاریخی و تحقیقی داریم و خیلی از کتابخانه ها این شرایط را ایجاد می کنند که نیاز به کار خارج از استان دیدن سازمان اسناد گیلان دارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: جای دیگری را باری خانم حساسخواه در نظر داشتیم که در نهایت شرایطش فراهم نشد و امیدواریم در این سازمان با همدلی و هم افزایی شرایط را بهبود دهیم.

با حساسخواه آشنایی قبلی نداشتم،  ولی وزانت و متانت و رویکرد علمی ایشان من را متقاعد کرد/ برازنده نیست که ساختمان سازمان اسناد  مندرس باشد

دکتر اشرف بروجردی  رئیس سازمان اسنادو کتابخانه ملی نیز نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در مردم گیلان اظهار داشت:با خانم حساسخواه آشنایی قبلی نداشتم، ولی وزانت و متانت و رویکرد علمی ایشان من را متقاعد کرد که ایشان می تواند گزینه خوبی برای این سازمان باشد.

وی در ادامه افزود: در هیچ دولت گذشته فرهنگ نمیتوانسته مغفول باشد. چون سیاست می آید و می رود و اقتصاد نوسان ایجاد می کند ولی فرهنگ باقی می ماند. فرهنگ معرف ملت های مختلف است.سازمان اسناد و کتابخانه های ملی می تواند پایگاهی برای حفظ میراث فرهنگی جامعه باشد. زیرا مردم گیلان به برخورداری از اندیشه آزاد و درک و درایت معروفند.

بروجردی در ادامه گفت: برای استانی که بیش از صد سال کتابخانه ملی داشته  برازنده نیست که  ساختمان سازمان اسناد مندرس باشد و یا توجه نکرده باشند. همه باید به خانم حساسخواه یاری برسانند که سازمان احیاء شود و در خدمت کسانی باشدکه  آزادانه بیندیشند و بیان می کنند.

رئیس سازمان اسنادو کتابخانه ملی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت مصوب کرد که همه موظفند اسناد اداری خود را به سازمان اسناد منتقل کنند تا برای نسل های بعدی خودمان آینده ساز باشیم. این ها مواردی است که می تواند برای نسل های بعد به ودیعه گذاشته شود و این خط مشی دولت است که بر حفظ و نگهداری اسناد توجه نشان داده است و همینطور باید تاریخ شفاهی را بنگاریم که هیچ چیز جز نوشته باقی می ماند.

خوشحالم که یک زن در انتصاب من آن چنان مصمم بود که هیچ کس نتوانست در آن تغییری کند/ امیدوارم نشان دهم  که  زنان شایسته بالاترین مسئولیت ها را دارند

دکتر ژاله حساسخواه نیز بعد از مراسم تودیع و معارفه در این مراسم  با قدردانی از همه کسانی که نسبت به انتصاب وی کمک کردند و برای برگزاری این مراسم تلاش کردند خاطرنشان کرد: در انتخابات گذشته بین دو راه قرار گرفته بودیم و مردم علیرغم دغدغه های فراوان اقتصادی و اجتماعی رای به آینده دادند و آقای رئیس جمهور را دوباره تایید کردند. وقتی رئیس جمهور در مراسم تنفیذشان حضور داشتند مقام معظم رهبری توصیه هایی به ایشان داشتند و از ایشان وفای به عهد را خواستند. مردم ما همیشه در طول تاریخ همیشه کم طاقت هستند و انتظار دارند وعده ها یک شبه محقق شود. اما در استان گیلان به نظر می رسد بارقه های امید دیده می شود. البته انتظار بیجایی است که همه را یکجا بخواهیم.

وی افزود: از وعده های دکتر روحانی  استفاده از زنان بود متاسفانه از نیروی انسانی  آن ها به خوبی استفاده نشده است ولی اکنون آقای رئیس جمهور از این مدیریت در حال استفاده هستند و در گیلان ما استاندار جوان، مشاور جوان  بخشدار اقلیت مذهبی از نشانه های تغییر است  که جای دارد از رئیس جمهور تشکر کنیم. وی افزود: همان طور که آقای احمدی پور گفتند قرار بود در جای دیگری باشم، ولی کسی که نسبت به حضورم توجه نشان داد یک زن بود. خوشحالم که یک زن در انتصاب من آن چنان مصمم بود که هیچ کس نتوانست در آن تغییری کند.

دکتر حساسخواه در ادامه گفت: امیدواریم  بنده نیز به سهم خودم بتوانم در این جایگاه خطیر ایفای نقش کنم و نشان دهم که  زنان شایسته بالاترین مسئولیت ها را دارند.

وی به استاندار گیلان نیز اشاره کرد و گفت: از ایشان که نیروی جوانی هستند و امروز به دلیل حضور در مراسم  تودیع خودشان در بوشهر نتوانست در اینجا حضور داشته باشند تشکر می کنم و  امیدوارم ایشان از دانشمندان خلاق و فرهیخته کشور نیز استفاده کنند و مطمئنیم که با حضور جوانان خلاقیت به نیروهای مدیریتی ما برمی گردد.

مدیرجدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان خاطرنشان کرد: سازمان اسناد مرکز ثقل نگهداری اسناد است و من از همیشه عزیزان درخواست میکنم این خانه را به عنوان میراثی نیاکانی در یابید و در شناساندن آن نامی اثر گذار بازی کنید. من هر دستی را که به سوی بنده دراز شود به گرمی می فشارم و امیدوارم با همکاری شما عزیزان و مسئولین آن چه در شان سامان اسناد است حاصل شود.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا